Verslag HMSH Ve2 – Erasmus Ve2 2-5

Het is geen geheim dat wij veteranen liever niet op kunstgras spelen. Wel spelen wij graag uit tegen de veteranen van HMSH. Hierbij zijn de statistieken is ons voordeel en dat legt de lat voorafgaand aan de wedstrijd dan weer hoog. Te hoog? We gaan het lezen is deze analyse.
Veel zweet, lui zweet zijn wij inmiddels achter, maar dat kan er maar weer uit zijn en als bijkomend voordeel een kilootje lichter voor de volgende wedstrijd. Vaste waarde in de voetbaltas anno 2022 is muggenspray. Of dit bijdraagt aan het winnen van een wedstrijd, ik heb geen idee, maar als het helpt is dit prima toch.
We begonnen goed aan de wedstrijd. Het heft in handen zoals dat heet. Aanval over rechts met een strakke voorzet van Raymond (een van zijn 3 assists deze week) werd knap binnen gekopt door Bora. Ook het 2e doelpunt werd gemaakt door Bora, die het gat voor hem zag liggen, het juiste moment in de diepte koos en op maat werd bediend door Raymond. Waar we vooraf bang voor waren werd werkelijkheid. De hamstring van Bora stond al strak en begaf het. Wat een bikkel ben je Bora, sterkte met je herstel. HMSH zette de boel om en kwam beter in het spel. De druk op de verdediging nam toe en bij rust stond het alweer 2-2. Al mag gezegd dat het 2e tegendoelpunt een onfortuinlijke was.
Na de thee een spelbeeld dat werd gedomineerd door VE2. Daar waar er dreiging was van HMSH stond de verdediging haar mannetje en was de rugdekking telkens op orde. Enige spannende moment was een schot op de paal, maar geluk dwing je af zeggen ze. Aanvallend hadden we power genoeg. Via combinatiespel op het middenveld kwamen we prima aan aanvallen toe. De eerste waarschuwing kwam uit een corner maar de reflex was net niet voldoende. Een soort van paniekaanval van onze spits, maar ja dat kan de beste overkomen. De 2e corner was wel raak en de bal rolde tergend langzaam van de voet van Michel B over de achterlijn. 3-2 voorsprong en die werd niet meer uit handen gegeven. De uittrap van Angelo bereikte onze Tony (71 jaar), inmiddels verheven tot de held van de zijlijn, hield de bal keurig binnen en gaf een pass waarbij de bal zo’n 40 meter op de zijlijn bleef rollen en Erwin bereikte, de grensrechter in verbazing achterlatend. De pass van Erwin was helemaal oké en Raymond wist wel raad met zijn vrijheid en verschalkte de keeper met een keurige boogbal. Nog een laatste aanval over links met een mooi voorzet van Dennis stelde Erwin in staat om de 2-5 te maken.
Na het laatste fluitsignaal was het uitzweten, bijtanken met bier, fris en wijn van 3,- gewonnen tijdens de bingo. Het broodje shoarma hielp ook mee om energie terug te krijgen. Prima wedstrijd met een mooie overwinning. Tot volgende week.
Bora 2, Raymond 2, Erwin, Michel Br.