VCS VE1 – sv Erasmus VE2: 5-2

Vorige week speelden we tegen de nummer 2, deze zondag de nummer 3 en volgende week de koploper, een mooie serie zo aan het einde van het seizoen. Gezien de opkomst hadden we er zin in. De reservebank was met 5 wissels goed bezet. Het supporter vak was ook tot de nok toe gevuld met een oud gediende, een heuse bobo en verscheidene familieleden. Kortom top omstandigheden rond het veld.

We wilden de snelle aanvallen van VCS  met de beruchte “kam tactiek” ontregelen. Voor de onwetenden, alles gaat dan strak naar achteren met de bedoeling de tegenstander af te matten. De eerste twintig minuten kwamen we goed door maar daarna ging alles in de war. Door “blinde(links) “ voetbal werd de bal alle kanten opgeschoten en VCS bleek nog sneller dan we dachten. Ruststand 3-0 en wij een klein kansje. Terug in de kleedkamer klonk de conclusie dat als de VCS veteranen in dezelfde conditie als hun complex zouden verkeren, wij wel kans op de overwinning zouden hebben. Dat zegt iets over het complex of over ons, de keuze is aan u.

In de tweede helft hebben we laten zien dat we toch ook aanvallend kunnen spelen. Van de vier grote kansen die we kregen, schoot Willem er 2 in. Verder een wedstrijd die je uit moet spelen ter meerdere eer en glorie van je tegenstander. Een penalty hier, de hand van god daar, niets om je over op te winden. Het werd uiteindelijk 5-2.  De derde helft werd gevuld met o.a.:

– bitterballen van VCS, Top!

– schilderadviezen in de trant van “witten moet je altijd zwart laten doen”.

– je een betrouwbare huisarts moet hebben, een speler kreeg Dr.ion  aangeraden die had nog wel ruimte.

– dat Peter van zijn bank af is en dat Ayoub er te lang op heeft gezeten.

– het wisselbeleid door de technisch directeur scherper wordt ingevuld.

Volgende week: Full Speed, de kampioenwedstrijd om 10.45 uur met hap en drank. De week daarna het toetje bij ODB

Tot volgende week.

Doelpunten