TAC `90 – sv Erasmus VE2: 2-1

De wedstrijd van 21 april had eigenlijk voor die begon al zijn grootste vraagstuk… wie o wie schrijft het verslag? Is het Bas, die hoogst waarschijnlijk niet aanwezig zou zijn. Is het Dogan, die waarschijnlijk alleen over de thee wat te schrijven heeft?

Wedstrijddag:

21 april en iedereen had zijn winterjas aan. De thermoleggins werden aangetrokken en zo was VE2 klaar voor weer een wedstrijd. Met veel afwezigen werd er afgesproken dat we gingen door wisselen. De terechte opmerking van Stef was; maar dan kom ik er weer in…  De wedstrijd tegen TAC begon zoals alleen een wedstrijd tegen dit team kan, namelijk 10 minuten te laat.

Toen we eenmaal begonnen waren brak het zonnetje door en beloofde het een mooie wedstrijd te worden, dit moet de grensrechter van TAC ook hebben gedacht want die was continu aan het genieten van de zon met zijn vlag in de lucht. Dit resulteerde in veel vragentekens van onze kant.

Toen bijna iedereen tekeer ging tegen de scheidsrechter, was daar Dogan. Niemand verstond hem, maar het idee was goed. Blijven voetballen. Dat gebeurde en vanuit een geweldig schot van dezelfde kleine grote man stonden wij ineens 0-1 voor. Dit had overigens ver kunnen uitlopen naar minimaal 0-4. Helaas had Raymond daar vandaag niet zo’n zin in en miste 4x(!) één niet te missen kans.

Rust.

Wij realiseerde ons dat er vandaag een grote kans op 3 punten was, TAC was niet opperbest en wij voetbalde overal lekker onderuit. Ondanks de vele keren buitenspel viel de scheidsrechter ons best mee de eerste helft. De tweede helft begon zoals de eerste helft was geëindigd. Veel kansen over en weer, waar wij de kansen onbenut lieten. Daar was dan toch ineens weer de scheidsrechter van TAC. Een overtreding, dat geen overtreding was, op het randje van de 16. Muurtje neerzetten en tegenhouden. Helaas ging dat niet en werd de 1-1 gemaakt.

Toen was helaas het vervelendste moment van de wedstrijd, bij een corner getrapt door Dennis, probeerde Dogan de bal binnen te koppen. Hierbij was er contact en kwam Dogan vervelend neer. Dat het foute boel was bleek al snel, zowel de spelers van TAC als VE2 hoorde iets kraken en Dogan moest het veld verlaten. De wedstrijd werd hervat en wederom waren er een hoop discutabele momenten. Wij maakten onze kansen niet en TAC deed dit wel. 1-2. Einde wedstrijd.

Er zijn gelukkig een paar zekerheden als je bij TAC speelt. Een scheidsrechter, een grensrechter en broodjes. Heel veel broodjes. Dit werd weg gespoeld met wat biertjes en zo werd ook deze zondag gezellig afgesloten. Helaas kwam daar het slechte nieuws van Dogan overheen. Op 3 plekken is zijn voet gebroken. Wij als team wensen je veel sterkte met het herstel en hopen je snel weer op het veld te zien!

(Vooral uit eigen belang, want anders moet Bot spelen).

Tot volgende keer.

Doelpunten: Cihat 14, Bora 7, Dennis 5, Dogan (Johan) 5, Raymond 4, Baggio 2, Erwin 4, Michel B. 3, Robert 1, Marco 1, Michel L. 1, E.D 1.