sv Erasmus VE2 – VCS VE1: 1-5

Voor de twijfelaars, geen paniek. Veld 3 ligt er als een zonnetje bij.

Dat was om 8.59 uur de boodschap op de app aan het team. De regen stortte zich over de velden uit en dat zou verder de hele dag duren. Dapper trotseerde beide teams deze omstandigheden op, zoals gezegd, een prima veld.

Voor zover we de stijgende lijn te pakken hebben komt dit met name tot uitdrukking in het aantal tegendoelpunten dat per wedstrijd afneemt. We proberen het iedere week met een andere keeper en dat blijkt vooralsnog te werken. Max was deze week de held die zich dapper staande hield en de spekgladde bal menig maal pareerde. Mooi samengevat in de kleedkamer, Max steekt met “kop en schotel” boven de rest uit. Statisch gesproken komen we met de week dichter bij de eerste overwinning en volgens een afgestuurde VE2-er ook dichter bij de dood. Reden genoeg dus om ons te blijven volgen.

VCS en VE2 doen op zich niet heel veel voor elkaar onder. De eerste helft ging gelijk op waarbij geconstateerd kan worden dat de 2 tegendoelpunten cadeautjes waren die dankbaar door VCS werden uitgepakt. De kicksen van Renato werkte even als badslippers op het gladde veld en oeps daar lag hij. En dat terwijl hij doorgaans onze “Bonucci” in de verdediging is. Bij de tweede goal bleek de bal opeens te glad voor de handschoenen van Max. Van onze kant wisten wij uit een corner ook een maal te scoren en gaf Teun hiervoor het laatste benodigde tikje.

Direct na de rust was het moment om onze slag te slaan. De bal ging goed rond en de ruimtes werden goed benut. Doelpunten bleven helaas uit en daar win je dus geen wedstrijden mee.

VCS liep uit naar een 5-1 overwinning dat weliswaar geflatteerd genoemd mag worden, maar cijfers liegen niet. Deze week met dank aan Bora voor de ondersteuning. De focus bij VE2 ligt al weer op de wedstrijd van komende week.

Van horen zeggen in de kleedkamer:

Badslippers gratis af te halen bij RB.

Als ik kledingadvies nodig heb dan vraag ik dat wel aan mijn moeder.

Wil je lang of kort bier uit het kannetje?

Is er vanavond nog iets leuks op Netflix?

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Willem 2 Peter Ha 1