sv Erasmus VE2 – Toofan VE2: 1-3 29 oktober 2023

Deze week een wedstrijd tussen 2 teams die beide pas 3 punten wisten te behalen. De winnaar zou dus goede zaken doen op de ranglijst. Alvorens verder te gaan met het verslag bedanken we Arno voor het plaats nemen onder de lat en Marco W. voor het ter hand nemen van de fluit.
De wil om te winnen was wel degelijk aanwezig. In de kleedkamer begonnen maar liefst 17 spelers aan de voorbereiding. 6 wissels werden snel gevonden en de wedstrijd kon op een zwaar veld starten. En zoals de ranglijst aangaf waren beide teams gelijkwaardig aan elkaar. Tot aan de rust hielden beide teams elkaar in evenwicht met een 0-0 tussenstand. Voor ons een stap vooruit om achterin 45 minuten lang de 0 te houden. Dat we voorin ook de 0 wisten te houden kan als wonderbaarlijk de boeken in. Hoeveel kansen hebben we nodig om tot scoren te komen? Een ruime voorsprong had op minst de juiste weergave moeten zijn. Het mocht niet zo zijn.
Thee.
Verse krachten aan onze kant zouden het verschil moeten maken. Helaas bleek dit alleen in theorie zo te zijn. De tweede helft zakte VE2 door het ijs en bleek niet in staat om het spel van de 1e helft voort te zetten. Toofan kwam op 0-1. VE2 kon dus volop aan de bak en zocht volop de aanval. De punter van Baggio verdween over de keeper in het doel en er kon worden gejuicht omdat de 1-1 was gescoord. Dit bleek ons enige hoogtepunt van de wedstrijd te zijn. We lieten ons daarna nog 2x verrassen door Toofan, gevolg een onnodige nederlaag.
Wat verder opviel: er waren weinig tot geen anekdotes in de 3e helft, beetje saai verslag deze keer. Behalve dan het vervolg van onze reality serie: Wie is de vriend van Kevin. De 2e afvaller is bekend, na Dennis is Roberts het ook niet. Volgende week weer een nieuwe ronde.
Tot volgende week.
Doelpunten: Michel B 2, Dennis 2, Raymond 1, Dogan (Johan) 1, Cihat 1, Bora 1, Robert 1, Baggio 1, E.D 1.