sv Erasmus VE2 – Quick VE1: 6-5

Vorige week was er nog een (papieren) 3-1 nederlaag tegen de Ster. Wie scoorde het doelpunt voor VE1?? Het zal een eigen doelpunt zijn geweest denk ik dan maar.

Deze week de confrontatie tegen onze vrienden van Quick met:

• de comeback van de legend,
  • de “groei” van Kevin,
  • het geloof in de overwinning,

Met 4 wissels zagen we deze wedstrijd met vertrouwen tegemoet. Gezien ons chronische keepersprobleem werd Angelo gepolst om te weer plaats te nemen onder lat, waar hij met 195 cm net onder past. De legend is terug, en we hopen dat hij definitief zal terugkeren op deze positie. Met Angelo hielden we in ieder geval 3 punten aan deze wedstrijd over. Dit alles met dank aan zaakwaarnemer Kees die hier uiteraard het maximale uit heeft gehaald. Bonus of Malus what ever wij zijn er mee geholpen.

Ook deze week weer even aandacht voor onze kleine grote man Kevin. Na prima keeperswerk eerder dit seizoen, deze week als de rechtsbuiten gepositioneerd. Met 2 doelpunten kon dit ook weer als een succes worden betiteld. En nu niet naast je schoenen gaan lopen, maar dat zal in jouw geval wel meevallen.

En dan de wedstrijd zelf. Concentratie vanaf het begin en VE2 probeerde de wedstrijd vanaf minuut 1 te domineren. Zo gezegd zo gedaan en uit een prima aanval over rechts wist Kevin de bal in te tikken, jazeker het doelpunt waar hij jarenlang over heft gedroomd. Daarna hadden we onze handen vol aan de jonge veteraan aan de zijde van Quick. Zelfs onze snelle Bas bleek niet opgewassen tegen de behendige snelle speller. Opeens was alles omgekeerd en keek VE2 tegen een 1-3 ruststand aan, en dat paste niet in onze vooraf afgesproken strategie.

Effe bakkie dan maar jongens. Paniek in de kleedkamer, zeker niet. De wissels inzetten op hun persoonlijke kracht en…. gaan in die 2e helft. Zo pakken we dat aan bij VE2. Geloof in eigen kunnen met zicht op de overwinning, daarvoor moest slechts!! 3x worden gescoord. En warempel al snel maakte Raymond de 2-3 en daar is ie weer Kevin de 3-3. Die tik kwam natuurlijk wel even aan bij Quick. Vreemd dat het plots toch weer 3-4 in hun voordeel was. Herpakken dus en vol de aanval. Bora krulde de bal vervolgens van afstand over de keeper en we stonden weer gelijk. Raymond maakte de 5-4 en Michel B. kon de 6-4 intikken. Voor de statistieken maakte Quick nog de 6-5 en daarna waren de 90 minuten vol. 3 punten toegevoegd aan het totaal. Een tevreden Angelo, 5x wezen vissen, maar desondanks een prima rentree met een aantal mooie reddingen. Kortom alles gedaan om het publiek te vermaken en dank voor jullie komst naar stadion Erasmus.

Veel gehoord in de kleedkamer maar weinig onthouden, behalve de mop van de week. Daar komt ie, echter in gesencureerde versie. Wat doe je als je in de lift staat met je schoonmoeder en twee willekeurige dictators met een pistool geladen met 2 kogels. Simpel, je schiet je schoonmoeder gewoon 2x dood. In de kleedkamer was deze hilarisch, maar dat was wel in de blessuretijd van de 3e helft.

Tot volgende week.

Raymond : 3