Erasmus zaal pakt nu wel de winst

Na het gelijkspel in de openingswedstrijd was er onze boys alles aan gelegen om nu de volle winst te pakken. Vooraf was er de angst dat de tegenstander Westland in de opstelling van vorig jaar zou aantreden (toen twee maal verlies) maar dat bleek niet het geval. De westlandse ploeg van vanavond bleek zeker minder behendig en gezien de gemiddelde leeftijd ook conditioneel minder.

De eerste helft al direct een beter Erasmus. Het duurde wel tot de 10e minuut voordat de score werd geopend, en conform de krachtsverhouding was het Erasmus dat het bal opende: Dylan rondde een prima aanval goed af. Hierna nog enkele goede kansen maar paal en keeper stonden een hogere voorsprong (nog) in de weg. Westland counterde en deed dat tweemaal zeer goed en zowaar keek Erasmus ineens tegen een achterstand aan na een kwartier spelen. Toch werd voor de rust het krachtsverschil duidelijk, Erasmus bleef goed combinerenen de kansen kwamen ook en ook de doelpunten. Drie op rij wel te verstaan achtereenvolgens via Dylan, Tommy en Kasper. Vlak voor rust nog een onoplettendheid achterin waardoor Westland de rustscore op 4-3 wist te brengen.

De tweede helft was een stuk minder enerverend: Westland was murw gespeeld en Erasmus combineerde en scoorde lekker door. Maar liefst 6 keer werd het net nog gevonden en wel door Sven , Daan  en Jochem (allen twee keer). Het slotakkoord was net als in de eerste helft aan Westland. Eindstand 10-4. Prima overwinning, goed gewerkt, uitstekend combinatiespel!

P.S.: Beste man van het veld: De scheids…..foutloos gefloten!

Volgende wedstrijd: Vrijdag 27 september, tegenstander VCS, aanvang 19.00 uur, Sporthal Wateringse Veld.