Erasmus staat op en pakt 3 punten tegen Houtwijk

Ondanks enig rumoer omtrent het opheffen van de 3e en 4e klasse in ons district moesten we er zondag gewoon weer staan.
Na een mindere start in de nacompetitie 3e klasse Laag kreeg Erasmus sv Houtwijk op bezoek. Geen onbekende voor ons. Vorig seizoen kenden we 2 lastige wedstrijden tegen hen, maar weliswaar 6 punten behaald. Gezien Houtwijk dit seizoen 1 van onze 7 concurrenten zijn voor behoudt 3e klasse was de doelstelling duidelijk. Winnen!

Een heerlijk zonnige dag was het niet, al gezien de afgelopen dagen was het lekker winderig en regenachtig.
Of het aan het weer lag?.. begon Erasmus ietwat stroef aan de wedstrijd. De “positionering” van de tegenstander, welke aardig ongeorganiseerd door elkaar heen liep was voor Erasmus toch wat lastig te peilen, en had even de tijd nodig dit op te pakken.
Met een tegendoelpunt hielp dit niet echt mee.. Uit een vrije trap van de tegenstander glipte de bal net langs doelman Jaimy (0-1)

Na een kleine 20 minuten voetballen pakten de heren het op. Erasmus speelde de bal rond, op zoek naar een opening.
Germaine lepelde de bal de 16 in waarbij Marciano niet zelfzuchtig was en de bal doorspeelde op Murat die voor de gelijkmaker zorgde (1-1)
Na de gelijkmaker was het voor Erasmus erop- en erover en domineerde het de wedstrijd.
Kort na de gelijkmaker was het Aimane die met een mooie beweging zijn man passeerde en de verre hoek koos (2-1).
Voor rust werd het ook nog 3-1 door wederom een doelpunt van Murat (Mooie assist hoor Quincy, een bekeken balletje)

Heerlijk is dat hè.. met voorsprong de rust ingaan.. Vaak was het ook andersom.

Na rust zette de mannen van Peter Hartgring door met als opdracht.. de score uitbreiden en geen tegendoelpunten meer.
Deze opdracht werd uiteraard waargemaakt. Houtwijk kreeg nog wel wat kansjes.. echter stond Jaimy een heerlijke partij te keepen met een paar mooie reddingen. Daarentegen wilde de keeper van Houtwijk graag op avontuur, maar het avontuurtje eindigde bij onze eigen Robin die de bal van ver over de keeper heen wipte.. Voor sommigen een verloren weddenschap.. voor sommige een gewonnen weddenschap, maar de blijdschap en viering was er bij beiden!
Kort voor het laatste fluitsignaal was de keeper raar-maar-waar weer op avontuur. Ditmaal hield hij een schot op doel eruit maar in de rebound plaatste Dylan.. jaa Dylan Passchier dames en heren.. de bal ook van een aardig afstandje netjes in de rechterhoek.
Voor degene die het hebben gemist. Dylan heeft een heel mooi vreugdedansje. Dylan zet dit door en blijf scoren daar waar je kan, zodat een ieder kan genieten van jouw mooie viering!

Passie, strijd en vooral plezier, iets dat we een tijd hebben gemist.
Komend weekend trekken wij dit door en strijden wij onze volgende kampioenswedstrijd Uit tegen a.v.v. Alphen om 14:30

Jayron, pupil van deze week. Bedankt, we hebben genoten van je!

Foto’s door Sara, waarvoor dank.. deze zijn nader terug te vinden op de homepagina onder “Senioren Zon > foto’s”