SV Erasmus Zaterdag heeft de eerste officiële overwinning binnen

Na een prima voorbereiding van mannen van Patrick Vink stond afgelopen zaterdag alweer de eerste bekerwedstrijd op het programma. Erasmus kreeg derdeklasser De Jonge Spartaan uit Middelharnis op bezoek.

Met veel nieuwelingen binnen de basis elf begon Erasmus aan de wedstrijd. Op het begin werd snel duidelijk dat de De Jonge Spartaan nog zoekende was waardoor Erasmus de overhand had. Erasmus wat vooral voetballend eruit wilde komen had het eerste kwartier al meerdere kansen gehad op een eventuele voorsprong en zag zelfs een doelpunt ‘onterecht’ afgekeurd worden voor vermeend buitenspel door de scheidsrechter. Door deze kansen onbenut te laten en een opbouwend tempo wat wel een stap hoger mocht kwam De Jonge Spartaan langzamerhand in de wedstrijd. De bezoekers werden aanvallend sterker en Erasmus kwam goed weg bij een corner die via de lat overging. Toch was het Erasmus die rond de 25e minuut de 1-0 voorsprong kon noteren. Een overtreding op de rand van de zestienmeter resulteerde in een vrije trap voor Danny. De bal kwam via de muur in de voeten van Daniel terecht die de bal in de rechterhoek wist te werken. Na de voorsprong ging de wedstrijd gelijk op en kregen beide partijen nog kansen tot een nieuwe treffer. Al met al een leuke eerste helft om naar te kijken.

Bij de start van de tweede helft had Erasmus minder de overhand vergeleken met de eerste helft. De Jonge Spartaan kwam scherp uit de startblokken wat al snel resulteerde in een grote 1 op 1 kans die de uitstekende keeper Jeffrey wist tegen te houden. Ook Erasmus bleef niet kansloos. Martijn die een rebound in zijn voeten kreeg zag zijn schot op de lijn geblokkeerd worden door een speler van De Jonge Spartaan. Toch was het uiteindelijk De Jonge Spartaan die langszij kon komen. In een snelle aanval kon de bal diep over de verdediging van Erasmus gewerkt worden. De vleugelspeler van De Jonge Spartaan kon wederom 1 op 1 richting Jeffrey en was dit keer wel succesvol. Dat conditie en fitheid een rol begon te spelen werd zichtbaar door de kleine pijntjes en de uitvallers. Daarnaast werd het spel onzorgvuldiger en werden de ruimtes tussen de linies groter. Beide partijen probeerde het nog wel wat uiteindelijk rond de 75e minuut resulteerde in het hoogte punt van de wedstrijd. Ibi die de bal op het middenveld in bezit kreeg speelde een tegenstander uit en schoot vanaf een meter of 25 de bal met een krul in de linker winkelhaak. Na de 2-1 voorsprong kregen beide partijen nog redelijk wat kansen maar kon uiteindelijk afgefloten worden met een 2-1 overwinning voor Erasmus.

erasmus - de jonge spartaan

Het tweede team speelde uit voor de beker bij DHL. Ook het tweede team wist uiteindelijk de wedstrijd met 1-2 te winnen. Kortom, een succesvol weekend voor de zaterdagselectie en nog genoeg werk aan de winkel voor Patrick Vink en zijn staf!