Erasmus zaal ontsnapt…..

De wedstrijd tegen MSV ’71 kon gezien worden als opwarmertje voor de twee komende toppers tegen de mede-titelkandidaten ZVV Den Haag en Multicult.

MSV ’71 kon wederom geen vuist maken en Erasmus leek erop uit om de krachten te sparen: de wedstrijd kabbelde voort en zoals verwacht kon Erasmus de volgende overwinning bijschrijven. De uitslag werd 9-2, de doelpuntenmakers waren Daniel (3x), Kasper (2x), Dylan (2x), Tommie en Sven.

Vorige week stond dan de eerste van de twee toppers op het programma. Erasmus tegen ZVV Den Haag, op de ranglijst 1 puntje verschil in het voordeel van Erasmus, wat zou dat op het veld zijn?

ZVV Den haag begon heel sterk. Heel vaardige, snelle spelers waar onze boys geen vat op kregen. Michael deed alles wat in zijn macht lag om de ballen tegen te houden maar moest in de eerste helft 3 tegendoelpunten toestaan. En Erasmus, deed dat dan niets? Nou toch wel, aardige combinaties, goede kansen maar het afwerken was onzuiver. Geen enkele keer werd een van de toch wel behoorlijk wat kansen benut. Ruststand 3-0 dus!

Ook in de tweede helft leek het die kant op te gaan en toen ZVV Den Haag de 4-0 maakte leek de wedstrijd gespeeld!  Maar niet bleek minder waar. Erasmus rechtte de rug en gooide het laatste kwartier alles op de aanval. En wat hiervoor niet lukte, de kansen benutten, lukte nu ineens wel. Aimen opende de Erasmus-score en binnen 6 minuten zorgde Daniel en Dylan voor de aansluiting. ZVV Den Haag bleef ook zijn kansjes krijgen maar wist niet meer te scoren. De gelijkmaker kwam wel: Daniel rondde goed af en met nog 5 minuten te gaan kon het nog alle kanten op. Beide doelmannen hielden hun doel echter schoon van nog meer doelpunten en zo ontsnapte Erasmus aan een nederlaag waar het toch erg op leek uit te lopen!

Goed hersteld mannen!!

Door het gelijkspel is Multicult nu de koploper (als ze tenminste hun inhaalduel winnen) en laat dit Multicult nu de volgende tegenstander zijn. Komt dit zien allen!

Woensdag 4 maart, aanvang 21.00 uur, Sporthal Hoge Veld.