sv Erasmus VE2 – Quick VE VE2: 2-2

Code Oranje, CPC afgelast, er is ons kennelijk ergens iets ontgaan deze ochtend. Waarschijnlijk zijn wij in de wijde omtrek rondom stadion Erasmus het enige team dat op echt gras, niet zijnde kunstgras, hebben gevoetbald. Overige wedstrijden werden veelal afgekeurd. De omstandigheden behoeven geen verdere uitleg, maar het veld liet het “net“ toe zullen we maar zeggen.

Deze week tegen onze vrienden van Quick, waar het gerucht gaat dat dit hun laatste seizoen is in deze samenstelling. Enige aanmoediging van onze kant om door te gaan lijkt op zijn plaats. Eén veteranenpoule  met Quick en Erasmus is voor ons prima en dat kijken we wel wie van ons uiteindelijk kampioen wordt. Waarschijnlijk geen van beide want wij hebben nog wel eens de neiging om gelijk te spelen tegen elkaar.

Eerder dit seizoen werd het 3-3 en vandaag 2-2, de statistieken zijn hierin duidelijk. VE2 liet de kansen aanvankelijk onbenut en zag Quick voor rust op een comfortabele 0-2 voorsprong komen. Supporters langs de lijn, bijzonder woord van dank voor jullie komst, onder deze erbarmelijke weersomstandigheden, konden uiteraard niet teleurgesteld worden. Vooral Willem was gedreven om speciaal voor “haar“  te laten zien waarom hij bovenaan de lijst der topscoorders staat. Hilarisch natuurlijk dat een opgelegde kans onbenut bleef. Vastberaden ploeterde Willem door en jawel hij wist de aansluitingstreffer 1-2 te maken. Iedereen weer tevreden zowel binnen als buiten de lijnen.

Doorweekt aan de thee om effe op te warmen. Niet te lang want het veld zou er niet beter op worden. Snel verder met de 2e helft. Furieus startte VE2 hieraan. Kans op kans om direct de wedstrijd over te nemen en te beslissen. Peter Ho tekenden voor zijn eerste treffer in 1½ jaar en wat voor een. Ayoub hield de bal onder zich, niets vreemds aan, en gaf een subtiel hakballetje op Peter, die de kruising via onderkant lat wist te vinden. Hoera 2-2. Er had meer in gezeten vandaag maar zoals gezegd spelen we tegen Quick statistisch gesproken meestal gelijk. De terugreis naar de kleedkamer werd in een recordtempo afgelegd, waar de warme douche al voor ons klaar stond.

Max blijkt in werkelijkheid in een zwart trainingspak als Ninja door het leven te gaan. Gekte op de galerij bij alle buurvrouwen, en daar kunnen wij ons iets bij voorstellen. De vraag is: wat zit er onder dat trainingspak? precies ….. Max. En dan nog even over Martijn van Quick, trouwe lezer van onze verslagen wist al lang dat Willem topscoorder was en hoeveel doelpunten hij heeft gescoord. Martijn spaart voetbalshirts van Haagse verenigingen en daarin ontbrak het topstuk nog. Kees, behulpzaam als hij is, wist Martijn hieraan te helpen. De collectie is met een mooi sv Erasmus shirt nu waarschijnlijk compleet, maar op zijn minst is hieraan een pronkstuk toegevoegd.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Willem 13 Marco 3 Michel B. 1 Peter Ho 1