Erasmus onnodig ten onder tegen ODB

Onder barre omstandigheden trad ons vlaggenschip vandaag aan in een thuiswedstrijd tegen ODB. Een duel tussen twee subtoppers, de ranglijst vooraf toonde Erasmus 1 puntje boven ODB op respectievelijk plaats 4 en 5. Ingrediënten dus voor een mooie wedstrijd.

En dat werd het ook. Na een aftastend begin kreeg Erasmus wat meer overwicht. Duels werden gewonnen, meer balbezit en vaker in de buurt van het doel van ODB. Na 18 minuten bracht Abbas met een mooie hakballetje Danny vrij voor de keeper. Het afwerken was echter niet goed genoeg en de ODB-goalie kon met zijn voeten redden. En dat zou niet de enige keer blijven en het zou Erasmus vandaag opbreken. Erasmus bleef de bovenliggende partij maar wist dit niet om te zetten in doelpunten. En vanuit het niets scoorde ODB wel. Een breedte-pass van ODB leek makkelijk onderschept te worden maar de bal schoot door het gladde veld door in de voeten van een ODB-aanvaller die een-op-een met Tim niet faalde. Erasmus was van slag en even later weer een grote kans voor ODB, nu kon Tim wel pareren.

Na de rust kwam Erasmus weer goed voor de dag. ODB werd teruggedrongen en regelmatig moest de doelman van ODB in actie komen. Het werd hem echter te gemakkelijk gemaakt. Veel inzetten recht op hem af, de vrije hoeken werden niet gevonden. En de oude voetbal-wet werd weer realiteit. Zelf niet scoren, dan doet de tegenstander het wel. Een spaarzame ODB-aanval in de 63ste minuut leverde een vrije trap op aan de zijlijn. De bal werd voor het goal gebracht en onze verdediging stond erbij en keek ernaar en een geheel vrijstaande ODB-aanvaller kon simpel intikken.

De 0-2 achterstand was voor Erasmus het sein om nog een schepje erboven op te gooien maar de doelpunten bleven uit. ODB verdedigde met man en macht en Erasmus kwam een aantal keren dichtbij maar het was ons vandaag blijkbaar niet gegund. Nadat Jochem met een mooie kopbal ver in blessuretijd de stand op 1-2 wist te brengen was er geen tijd meer om een beter resultaat te halen. En zo’n resultaat was zeker mogelijk geweest. Twee onoplettendheidjes achterin, het vizier niet scherp voorin, dan blijf je met lege handen achter!

Er was zeker weer volop inzet vandaag, misschien wat te weinig geluk, maar zeker wat te weinig gogme. Geen punten vandaag, jammer, maar wederom genoeg positieve zaken om de volgende wedstrijd met vertrouwen tegemoet te zien.

Het was vandaag een mooie wedstrijd, strijd en sportiviteit aan beide kanten, nooit over de grens en prima geleid door de scheidsrechter van dienst! Dat het na de wedstrijd ontaardde in een vervelende situatie bij de kleedkamers is dan ook heel erg jammer, totaal onnodig ook! Gevalletje korte lontjes, lange tenen maar vooral….onbegrijpelijke domheid!

A.s. zaterdag, 11 November staat de uitwedstrijd tegen GSC ESDO op het programma. Aan de Hengelolaan wordt er om 14.30 uur afgetrapt.