Quick VE1 – sv Erasmus VE2: 6-3

Na een maand afwezigheid gaf het KNVB schema aan dat we weer eens mochten voetballen. Uitgerekend in het weekend van Hemelvaart, waardoor we helaas diverse spelers moesten missen. Na enige uitleg begreep iedereen weer wat onze hobby voetbal in hield en werd de strategie voor de wedstrijd bepaald.

En wat bleek, vanaf minuut 1 hadden we de wedstrijd direct in handen. Geklungel van Quick werd genadeloos afgestraft door een mooi afstandsschot van Baggio, 1-0 na een paar minuten voetbal. In de periode daarna verzuimde VE2 om de score verder op te voeren, met tal van kansen die onbenut beleven. Een moment van onachtzaamheid, er werd toch duidelijk gefloten door de scheidsrechter, maar dat was op het veld naast ons, bracht Quick in de gelegenheid om de 1-1 te maken.

THEE.

Na rust bracht Quick extra “jeugdig” elan in de ploeg, en liepen we al snel achter de feiten aan. De nodige tegentreffers werden geïncasseerd voordat we zelf weer aan voetballen toekwamen. Onze aanvoerder Raymond wist dat aan het team duidelijk te maken met de stelling: mannen we moeten gaan voetballen. Dat gingen we vervolgens ook weer doen en zo speelden we ons terug in de wedstrijd. We beloonde onszelf nog met 2 doelpunten, beide van de voet van Raymond, maar moesten helaas met een nederlaag terug naar de kleedkamer. Wijsheid achteraf was, als we de kansen die we kregen hadden benut dan…….

Het antwoord hierop zullen we jullie voor altijd schuldig blijven.

Bij de kleedkamer aangekomen stonden daar keurig 2 pitchers bier op ons te wachten, met dank aan de mannen van Quick. Onverwacht kregen we nog bezoek in de kleedkamer van een man in een kanariegroene jas waar Frans in bleek te zitten. Dit bezoek duurde maar liefst 2 minuten en daarna was de vogel weer gevlogen. Maar toch bedankt voor de support. Renato bedankt voor het aanwezig zijn, het met ons mee voetballen of wat daar voor door gaat, fijn dat je er bij was. En dat geldt ook voor Paul en Teun, aanvullingen met voetballend vermogen is altijd welkom.

Tot volgende week.

Dennis: 8¼, Raymond: 8, Erwin: 7, Michel B.: 6, Bora: 4, Baggio: 3, Robert: 2 Kevin: 2, Michel: 1, Wil: 1, Murat: 1, E.d.: 3.