sv Erasmus VE2 – WIK VE2 2-5

2 karnemelk, 1 melk, kiwi’s, bananen, halfje bruin, chips, wc papier, pindakaas, …..oh sorry mijn aantekeningen staan op de andere kant van het briefje.

Veld 3 was te drassig, dat hebben we dus gespaard en we vertrokken naar ons zo geliefde kunstgras op veld 1.  Hadden we lekker de ruimte en kon de wedstrijd beginnen. Martin had een verlofbriefje ingediend en daarmee zijn snipperdag voor dit seizoen gebruikt. In een keurig officieel blauw scheidsrechters tenue lag de leiding vandaag in handen van Marco Wennekes, die dat prima deed.

Tony speelde een “voutlooze” wedstrijd. Wissel die niet werd ingezet, niet heeft gevlagd, geen drank heeft gehaald, maar wel ging douchen??? en ja dan kan je weinig schade aanrichten, maar…. gezellig is Tony wel. Wil viel uit met een preventieve blessure, kan iemand mij uitleggen wat dat is. Zo iets van: voor het zingen de kerk uit?

Er werd uiteraard ook gewoon gevoetbald. WIK is zeker geen onbekende, maar voor ons was er weinig herkenning, want WIK heeft een verjongingskuur ondergaan. Daar bleek weinig eer aan het behalen voor ons. Behendig en snel nam WIK het heft in handen, we stonden er bij, keken er naar, deden ons best maar stonden bij rust met 0-4 achter. Heel fijn voor ons dat na rust de jongere garde van WIK werd ingeruild voor de oudere. Aan onze kant hadden we ook nog verse krachten en direct ontstond er een geheel nieuwe wedstrijd. De 2e helft wisten we zelfs met een 2-1 winst af te sluiten. Bij elkaar opgeteld bleek dit na 90 minuten te weinig voor een overwinning. Angelo pakte zijn moment door de bal zelf maar in de touwen te gooien, maar dat was dan eigenlijk weer de schuld van Raymond die niet goed vrij stond. Helder verhaal toch. Michel B. maakte de ere treffer en het andere doelpunt komt op naam van, hé hoe heet die gozer nou ook alweer. De VAR heeft dit moment 39 keer terug gekeken en heeft vastgesteld dat, o ja nu weet ik het weer Dennis een ¼ doelpunt heeft gemaakt en de andere ¾ een eigen doelpunt is. Kom op Dennis nog 3 van deze wedstrijden en dan heb je je eerste doelpunt gemaakt.

Onder het genot van Bier, chips, Bacardi en rode wijn komen er mooie ideeën op tafel. VE2 is vanaf nu een BVO binnen de club. Iedereen krijgt € 10,– salaris per wedstrijd en daarmee zijn wij vrijgesteld van de Coronaregels, behalve dan dat we zonder publiek gaan spelen, maar what’s new! We kunnen dus blijven trainen en dat doen we dan donderdagmiddag om 13.30 uur.

Het is wel weer genoeg voor deze week.

Tot volgende week.

Michel B.: 5, Raymond: 4, Kevin: 2, Erwin: 1, Michel: 1, Wil: 1, Bora: 1, Baggio: 1, Dennis ¼ E.d.: 2.