SV Erasmus

2542 RV Den Haag
Zuid-Holland

Erasmus vindt zijn Waterloo in R’dam Zuid

Vandaag stond de tweede ronde van de nacompetitie op het programma, tegenstander was het onbekende F.C. IJsselmonde, 3e klasser, een fusieclub uit Rotterdam Zuid, spelend op een prachtig complex met uitzicht op de Kuip en gelegen tussen de Trainings- en Jeugd-opstallen van Feyenoord.

Het was net als vorige week weer erop of eronder, de winnaar van dit duel zou zich plaatsen voor de laatste ronde tegen GSCESDO die vandaag hun wedstrijd tegen Loosduinen met 2-1 wist te winnen.

Na de opkomst der teams en een mooie rook- en licht-show van onze harde kern kon de wedstrijd beginnen. Na een aftastend begin kreeg IJsselmonde wat meer overwicht. Al na 6 minuten de eerste grote kans, de IJsselmonde speler omspeelde Tim maar kwam iets te ver naar buiten uit, zijn inzet belandde op de paal. De volgende kans was voor Erasmus, Ibi kon bij de 2e paal vrij inkoppen maar de bal ging langs de verkeerde kant van de paal. Direct daarna de 1-0 voor IJsselmonde: De uittrap van de keeper wordt door de spits doorgekopt en de diepgaande speler komt alleen voor Tim die kansloos wordt gelaten.

Erasmus reageert door wat meer druk op de verdediging te zetten. Dat levert wat kleine kansjes op maar het loopt aan onze kant niet echt. Onzuiverheid in passing, net te weinig duelkracht en de individuele acties willen niet lukken. In de counters weet IJsselmonde wel enkele goede kansen te creëren maar Tim houdt zijn doel schoon. Tot aan de rust komt er geen verandering in de stand.

De tweede helft eenzelfde beeld: Erasmus probeert maar het gaat niet lopen. IJsselmonde blijft redelijk makkelijk overeind en in de 60e minuut weet het de stand naar 2-0 te tillen: een prima steekbal bereikt de spits die alleen Tim voor zich vindt. Op zijn inzet in Tim kansloos.

Erasmus moet nu alles op alles gaan spelen en ziet zich het laatste kwartier ook nog in een overtal-situatie omdat de rechtsback van IJsselmonde rood ziet na een vermeende elleboogstoot op Jabrane. Erasmus blijft proberen maar tevergeefs.

Het doel wordt niet gevonden en in de 90ste minuut beslist IJsselmonde definitief. Tim weet de eerste inzet te stoppen maar de rebound kan simpel ingekopt worden. Eindstand 3-0 en Erasmus blijft 4e-klasser!

De nederlaag was vandaag terecht. IJsselmonde was gewoonweg sterker, Erasmus kon de goede vorm van de laatste maanden niet vinden. En zo komt een mooi seizoen ten einde. Een seizoen waar we met trots kunnen terugkijken op wat onze jongens hebben gebracht. Ondanks tegenslagen met zware blessures is de groep strijdvaardig gebleven en zeker na de winterstop bracht dit een hele mooie reeks met als kers op de taart de periodetitel waardoor het seizoen een mooi slot kreeg in de vorm van de nacompetitie.

We nemen na vandaag afscheid van een aantal spelers en onze trainer Patrick. Patrick bedankt voor je inzet en enthousiasme naar onze spelersgroep. Je neemt nu even afstand, veel plezier daarbij! Een andere stopper waar ik even bij stil wil staan is clubicoon Tim. Sinds zijn jeugd Erasmiaan en al vele jaren sluitpost van ons vlaggenschip! Tim, heel erg bedankt voor jouw toewijding aan de club, echt geweldig!

Ik wens iedereen een mooie zomerperiode toe en volgend seizoen gaan we weer knallen!

Deel het bericht:
X / Twitter