Erasmus kent een ijzersterke start van de nacompetitie

Vandaag stond de eerste van 3 finales op het programma: de eerste ronde van de nacompetitie, met als einddoel een plek in de 3e klasse, tegen vv Lekkerkerk.

Javey en zijn assistenten begeleiden de teams het veld op.

Kon 4e klasser Erasmus de sterke reeks van de 2e competitiehelft voortzetten of was Lekkerkerk in staat hun slechte reeks van de laatste weken te doorbreken? Vragen vooraf die alleen de 22 hoofdrolspelers binnen de lijnen konden gaan beantwoorden. Het neutrale arbiter-trio moest dat in goede banen gaan leiden en om dat maar gelijk te beoordelen: dat deden ze vandaag prima!

De begroetingen vooraf.

Na de plichtplegingen vooraf mocht onze pupil van de dag Javey de aftrap verrichten en als eerste de verdediging van Lekkerkerk testen. Soepel slalomde hij hier doorheen en een simpele voetbeweging was voldoende om de keeper kansloos te laten.

Javey opent de score!

In de eerste 10 minuten was het aftasten en leek er een boeiende wedstrijd te gaan volgen met tussen gelijk opgaande ploegen. De eerste tegenvaller kwam voor Lekkerkerk toen in de 10e minuut hun nummer 11 zich verstapte en al vroeg geblesseerd naar de kant moest. Hun tweede tegenvaller kwam snel daarna. In de 19e minuut kon Abbas vrij opstomen en vond de geheel vrijstaande Didi die het laatste tikje voor de 1-0 kon geven.

Abbas heeft Didi aangespeeld en de 1-0 is aanstaande.

Acht minuut later een vrije trap voor Erasmus aan de linkerkant net buiten de 16-meter.  Ibi plaatste de bal hoog bij de 2e paal en via de paal kaatste de bal voor de voeten van Didi die zijn 2e van vandaag kon intikken.

De 2-0 in de maak. De vrije trap van Ibi gaat richting en tegen de 2e paal en zal bij Didi belanden.

Hierna nog een tegenvaller voor Lekkerkerk. Een ongelukkige, harde bal tegen het hoofd zorgde voor een tweede noodzakelijk wissel. Voor rust nog werd het duel schijnbaar beslist. Een goede aanval over links eindigde in een goede balverplaatsing naar de rechts voor het doel vrijstaande Aimane die geen moeite had de 3-0 aan te tekenen.

Aimane schiet de 3-0 binnen.

Lekkerkerk leek verslagen en eerlijk gezegd leek het erop dat de ploeg dat ook voelde want de koppies gingen meer en meer hangen.

Was de 2e helft er eentje alleen voor de statistieken? Het zou blijken van wel. Lekkerkerk probeerde nog even aan te zetten maar bleef onmachtig. Erasmus bleef de bovenliggende partij en in de 57e minuut volgde de 4-0. Abbas stak op de diepgaande Ibi die alleen voor de keeper prima kon afronden. Twee minuten later waren de rollen omgekeerd: Ibi vond Abbas die met een droge knal de 5-0 aantekende.

5-0: De Lekkerkerk-doelman is weer kansloos.

De eindstand liet nog 10 minuten op zich wachten. Jabrane liet weer even wat staaltjes zien op zijn geliefde linker kant. Precies op tijd zag en vond hij de vrijstaande Marnix die hard binnen schoot.

Marnix schiet op aangeven van Jabtrane binnen: 6-0.

Goede sfeer op de volgepakte tribunes!

De eerste ronde van de nacompetitie eindigde dus in een 6-0 overwinning voor onze boys dus het avontuur 2023 – 2024 is nog niet voorbij! Goed gedaan gasten!

Volgende week zaterdag ronde 2. Tegenstander dan is de F.C IJsselmonde die dit seizoen in dezelfde poule uitkwam als Lekkerkerk en daar op 9e plaats eindigde. De wedstrijd wordt in Rotterdam Zuid gespeeld, aanvangstijd 14.30 uur. Dit alles nog even onder voorbehoud. Definitieve aankondiging volgt later deze week op de web site.

Deel het bericht:
X / Twitter