SV Erasmus

2542 RV Den Haag
Zuid-Holland

sv ZuidWest DH – Erasmus haalt einde niet

Afgelopen zaterdag mocht ons vlaggenschip aantreden tegen het laag geklasseerde sv ZuidWest DH (voorheen HMC) aan de Beresteijnlaan. Zoals intussen wel bekend hebben onze jongens nog wel eens moeite met dit soort wedstrijden. Vorige week tegen SVH lieten ze echter zien het wel te kunnen.

De harde kern was natuurlijk weer aanwezig.

Vandaag zagen we een Erasmus dat volop op de overwinning ging. In het eerste kwartier vele aanvallen maar de kansen die hieruit voortkwamen konden niet worden benut.

Didi weet 1-op-1 niet tot score te komen, ook acrobatiek van Aimane levert niets op.

Voetbalwetje…………..zelf niet scoren etc. etc. etc. En dus kon ZuidWest bij de eerste serieuze aanval de leiding nemen. Goed doorgaan op rechts, goede voorzet, attente spits! Erasmus was slechts eventjes aangeslagen en ging weer door waar het voor de 1-0 mee bezig was, aanvallen. Nog wel te onzuiver maar de 1-1 kwam redelijk snel. In de 25e minuut werd een vrije trap aan de zijkant van het strafschopgebied door Aimane goed ingebracht, Jochem leidde prima af en de bal vloog binnen.

Jochem brengt verwarring bij de 1-1.

Ook voor Kasper dit keer ‘net niet’.

Op naar de voorsprong zou je zeggen. Maar daar zou het vandaag in ieder geval niet meer van komen. Een overtreding op Danny en de daaropvolgende situatie waarbij de twee kemphanen even ‘verhaal’ haalden bij elkaar leverde twee gele kaarten op. Aangezien dit voor de aanvoerder van Zuidwest nummer 2 was volgde voor hem de rode kaart. Dit leverde zoveel felle protesten op dat de scheidsrechter niets anders kon dan de wedstrijd staken. Blijkbaar hierna ook nog wat dreigementen waardoor de staking een definitief karakter kreeg. Doodzonde dat dit weer heeft moeten gebeuren.

a.s. Zaterdag 2 december, aanvang 14.30 uur,  staat de wedstrijd Erasmus – DUNO op het programma. Hopelijk kunnen we dan weer genieten leuk voetbal over de volle 90 minuten.

Deel het bericht:
X / Twitter