Oefenperiode Erasmus gestart

Afgelopen zaterdag startte de oefencampagne van Erasmus met een thuiswedstrijd tegen VEP uit Woerden.

Bij Erasmus veel nieuwe gezichten in zowel staf als spelersgroep en het zal interessant worden te gaan volgen hoe deze ‘nieuwe’ groep zich dit jaar gaat manifesteren. Wat vandaag in ieder geval naar voren kwam is dat er veel enthousiasme in de groep zit, de trainingsopkomst blijkt ook prima, wat resulteerde in een energiek oefenpotje. De tegenstander van vandaag deed hier goed aan mee zodat er een alleraardigste wedstrijd was te zien met veel inzet in een sportieve sfeer.

Drukte voor het VEP-doel.

Erasmus trok vanaf het eerste fluitsignaal ten aanval en op hoge snelheid werd verdediging van VEP tegemoet getreden. Dit leverde in de 13e minuut de 1-0 op. Een vlotte combinatie bracht Robbie vrij voor de keeper die kansloos was op de prima inzet. Erasmus bleef hierna kansen creëren maar doelpunten leverden deze niet op. VEP scoorde wel. Een vrije trap vanaf links ging hoog bij de eerste paal en de kopsterke spits verlengde prima naar de verre hoek: 1-1. VEP kwam zelfs op voorsprong al was deze goal wel heel onbedoeld. Vanaf links werd voorgegeven en met behulp van de wind verdween de bal in de verre bovenhoek. Erasmus was niet al te veel van slag en ging weer vrolijk ten aanval en vlak voor rust was het alweer gelijk. Een soortgelijke aanval als bij de 1-0, nu was het Marciano die vrij voor de keeper werd gezet en goed afrondde. Ruststand 2-2

Marnix’ kopbal zal helaas net voorlangs gaan.

Na rust toch wat vermoeidheid aan beide kanten, ook de nodige wissels wat het spelniveau normaal gesproken niet altijd ten goede komt maar vandaag bleef de wedstrijd zeker het aanzien waard.  VEP wist weer op voorsprong te komen nadat een terugspringende bal vanaf de lat in de rebound werd ingeschoten.

Aimane in duel om de bal.

Erasmus kon op jacht naar de gelijkmaker en kreeg loon naar werken, vanuit een corner kopte Roland de 3-3 binnen.

Roland stijgt bij de 2e paal op en zal de 3-3 inkoppen

Zo eindigde de eerste oefenwedstrijd in 3-3 en liet Erasmus een prima eerste indruk achter.

Deel het bericht:
X / Twitter