Erasmus besluit competitie met een mooie overwinning op DUNO

Vandaag stond het laatste competitieduel op het programma, tegenstander was DUNO. Aan de Monseigneur Nolenslaan stond er niets meer op het spel door de wetenschap dat GSCESDO uit bij Madestein zeker op doelsaldo de 2e plek zou gaan opeisen en de periodetitels reeds verdeeld waren.

Begroetingen vooraf.

Dan maar een lekker potje er van maken zou je denken, onder flinke publieke belangstelling en heerlijke weersomstandigheden. Maar op de een of andere manier dacht DUNO daar anders over. Vanaf het begin van de wedstrijd werd er door de Groen-Zwarten geageerd op bijna elke situatie, naar de arbitrage, naar tegenspelers en niet alleen vanaf het veld maar ook vanaf de kant door de begeleiding en het thuis-publiek op het terras. En zo ontstond er een vervelende sfeer rondom deze wedstrijd die helemaal nergens voor nodig was.

Tim zou het vandaag rustig krijgen.

Erasmus ging hier gelukkig niet in mee, bleef geconcentreerd en was voetballend heer en meester. Na enkele kleine kansen voetbalde Erasmus zich naar de 0-1 voorsprong. Jabrane werd op links aangespeeld, speelde zijn tegenstander uit alsof deze er niet stond. Kasper kwam vanaf het middenveld goed ingelopen, afgemeten pass en goede afronding, mooie teamgoal!

De hoofdrolspelers bij de 0-1: Afmaker Kasper en voorbereider Jabrane.

Nog geen 5 minuten later een goede diepte-pass op Abbas die zijn directe tegenstander op snelheid de baas was. Op het punt van afronden een op een voor de keeper werd hij vanachter gevloerd. De terecht gegeven penalty was voor Abbas een koud kunstje: 0-2. Dit zou ook de ruststand zijn.

Abbas tekent vanaf de stip voor de 0-2.

Na de rust kon Erasmus wat gas terugnemen. DUNO probeerde druk te zetten maar was vandaag onmachtig en onze verdediging bleef probleemloos overeind.

En weer maakt Jabrane het de verdedigers van DUNO heel lastig.

Erasmus wist nog wel tot een aantal kansen te komen maar pas in de 78e minuut kwam er resultaat. Een dieptebal op Aimane die eerder bij de bal was dan de DUNO-goalie en met een mooie lob kon hij de 0-3 aantekenen. In deze stand kwam geen verandering meer zodat Erasmus met 3 punten in de knip huiswaarts kon.

Aimane lobt de 0-3 binnen.

Terugkijkend op dit seizoen denk ik dat we trots mogen zijn op onze jongens en staf. Een mooie gedeelde tweede plaats op de ranglijst kan gewoon een heel mooi resultaat genoemd worden. En dat er een vervolg komt door de behaalde periodetitel waardoor gestreden kan worden voor een plaats in de 3e klasse is natuurlijk helemaal geweldig! Wat vooral opviel dit jaar is dat de teamspirit voor veel punten heeft gezorgd. Ook het wegvallen van een aantal jongens door zware blessures is door de groep goed opgevangen. Complimenten dan ook voor alle betrokkenen!

Nu even rust en dan op naar de nacompetitie. Het lijkt erop dat de eerste ronde op 1 juni thuis gespeeld gaat worden en dat de tegenstander Lekkerkerk is. Via de site zal de definitieve informatie hierover gedeeld worden.

Deel het bericht:
X / Twitter