GHVV”13 – sv Erasmus

Zaterdag 31 augustus 2024 GHVV’13 – Erasmus 1, uitslag 1-2

Vandaag de eerste officiële wedstrijd onder leiding van de nieuwe trainer Henk Baggerman. Na een goede voorbereiding met 4 gewonnen en 1 gelijke wedstrijd was het nu voor de beker. De tegenstander voor vandaag is het GHVV’13 uit Geervliet. Na een kleine 40 minuten rijden kwamen we aan bij het mooie complex. Mooi weer en een mooi veld, dat beloofde wat te worden.

Erasmus was vandaag wat gehavend. Nog enkele spelers zijn met vakantie en helaas ook een aantal geblesseerd. Maar de selectie is groot, dus was er wel een aardig elftal op het veld. De eerste minuten was het GHVV’13 de bovenliggende partij. Echter was het Erasmus die de kansen kreeg. De voorhoede was nog niet helemaal scherp of de keeper lag in de weg. Toch was het Erasmus die op voorsprong kwam. Na een schitterende aanval kwam de bal bij de razendsnelle linksbuiten Robbie Boere, hij passeerde zijn tegenstander met gemak en schoot de bal strak voor op de rechtsbuiten Romano Charite, die hem hard in het goal schoot. 0-1.

Nog voor rust was het nu Robbie die uit een corner snoeihard de bal in het goal schoot. Hij schoot zo hard dat hij later geblesseerd zou uitvallen. 0-2. Helaas net voor de rust gaf de scheidsrechter nog een gele kaart aan Sean Korte. Wat de scheidrechter niet zag was dat de speler van de thuisploeg hem sloeg. Dus gaf hij voor opstootje allebei een gele kaart. Dat betekende dus dat Erasmus met 10 man de 2 e helft zou spelen.

De 2e helft probeerde de thuisploeg alles op alles om de wedstrijd te kantelen. Tegen 10 man moet dat lukken zou men gedacht hebben. Echter was het toch Erasmus die de beste kansen zou krijgen. Helaas werd er niet door Erasmus gescoord dit zou wel terecht zijn geweest. Toch was het GHVV’13 dat scoorde. 1-2. Met man en macht werd er door de spelers van Erasmus gevochten voor de overwinning. Er werd goed verdedigd of wel stond keeper Herman van Maren op zijn plek. Na de vele extra minuten aan blessuretijd, floot de scheidrechter eindelijk af. Moe maar gestreden als leeuwen was de overwinning daar. Dit was meer dan meer verdiend.

Volgende week thuis tegen FC Vlotbrug en dan weer hopen op een mooie overwinning.

Opstelling: Herman van Maren, Danny Emmerik, Mitchel Pronk, Jeffrey Vink, Sean Korte, Aimane Tatou, Desley Zwiers, Daan van Nieuwkerk, Robbie Boere, Ibrahim El Assili, Romano Charite.

Wissels: Marnix Hermans, Stefan de Roode, Marciano Giske, Marc van Nieuwkerk, Ryan de Haan.

MJ (de vaste supporter)

Deel het bericht: