TAC ’90 VE1 – sv Erasmus VE2 (0-2) 2-5

In het vorige verslag namen we de medische gegevens van VE2 door, gelukkig konden we deze week starten met een selectie van 15 man. 4 wissels waarvan Renato de taak van grensrechter op zich nam. Of dit met de dag van de grensrechter te maken had zullen we nooit weten.

Uit bij TAC is altijd lastig, maar met de prima scheidsrechter kwam deze week alles op zijn pootjes terecht. VE2 speelde de bal lekker rond en wist voldoende kansen te creëren. Achterin hadden we de zaakjes op orde, maar kwamen even goed weg toen de bal via binnenkant paal weer het veld in rolde. Voorin werden van de vele kansen er 2 in doelpunten omgezet. De eerste via een individuele actie van Cihat. Ondertussen rook Renato de 0-2. Bij dit 2e doelpunt herinner ik mij nog het verbaasde gezicht van de keeper van TAC die ervan overtuigd was de bal uit de lucht te plukken. Niets was minder waar want Raymond schatte de uitstekend genomen vrije trap van Baggio op de juiste waarde. Hij kopte de bal voor de handen van de keeper in de touwen. 0-2 ruststand in ons voordeel.

Thee

Cliché of niet we moesten maar voor de 0-3 gaan en TAC niet in het spel laten komen. En jawel uit de eerste voorzet wist Dennis bij de 2e paal te scoren met zijn brace. Daarna ging de wedstrijd op en neer. TAC maakte de 1-3 en VE2 pareerde dit met een snelle 1-4 door Cihat. TAC maakte de 2-4 en wederom kwam het antwoord via Robert 2-5.  De overwinning was binnen en de eerste 3 punten van het seizoen veilig gesteld.

De vraag: hoe krijg ik een kleedkamer stil? Antwoord: bestel 15 broodjes hete kip inclusief serviceköste. Hevig transpirerende spelers, in ieder geval meer dan in de hele wedstrijd.

Doelpunten: Dennis 3, Cihat 3, Bora 1, Raymond 1, Robert 1.

Deel het bericht:
X / Twitter