Quick-sv Erasmus

Het zit Erasmus allemaal niet mee.

Wat een dag was het. Een late aanvangstijd voor een wedstrijd in de 4e klasse. Kom je op het complex van Quick kan je begrijpen waarom. Heel veel elftallen in verschillende leeftijd klassen zijn aan het voetballen op alle velden. Zelfs een dames team moest om 19:00 uur voetballen. Wat doe je dan als je zolang moet wachten. Je gaat dan eerst bij het 2e elftal van Erasmus kijken en zie helaas dat zij veel kansen missen en verliezen met 4-0. Dan ga je een stukje kijken bij BMT – Duno, en ook hier veel goals in de eerste 25 minuten, toen stond het al 4-0 voor BMT.  En dan is het eindelijk tijd om naar Erasmus te gaan voor het verzamelen. Na een broodje en drankje werd er richting Quick gereden.

Veel vroegen mij tijdens de wedstrijd of het een kort verslag zou worden. Een verslag schrijf je natuurlijk voor je club. Maar je schrijft het ook vanuit jou oogpunt en inzicht. Dan kan je ook schrijven uit gevoel. Nou, dit keer is het uit gevoel. Wat een teleurstellende/ onrechtvaardig gevoel.

Erasmus begon goed aan de wedstrijd, er werd fel en vol strijd begonnen. Quick wist hier even geen raad mee. In de 6e minuut was er een schot van Roland Groeneland (hij zou later 2 keer geel krijgen), maar dat trof geen doel. In de 19e minuut was er een fantastische solo van Ibrahim el Assili. Hij passeerde 5 spelers en schoot vanaf de zijkant op het doel. Helaas ging de bal net langs de paal. Weer geen goal voor hem. Deze actie had echt meer verdiend. Quick speelde in de eerste helft wel wat meer verzorgd voetbal, maar kreeg geen enkele kans. De ruststand was dan ook 0-0.

In de 2e helft begon Erasmus weer zoals zij het in de 1e helft deden. Echter de 2e helft werd wat steviger en de scheidsrechter zou een hoofdrol gaan spelen. Erasmus kon niet veel goeds meer doen door de ogen van de scheidsrechter. Hij bestrafte veel in het nadeel van Erasmus, omdat hij vindt dat Quick een nette vereniging is. Dit verwoorde hij ook naar de trainer van Erasmus Henk Baggerman. Ook vroeg hij de trainer om te gaan zitten, terwijl hij in zijn vak stond. Hier ontstond de irritatie van Erasmus. Dit betekende ook de gele kaarten regen alleen aan de kant van Erasmus. Erasmus probeerde wat het kon, een lob van Marciano Giske ging maar net over het doel. Er zouden 9 gele kaarten door de scheidsrechter worden getrokken, met onder ander 2x, 2 gele kaarten aan 2 spelers. Erasmus moest dus met 9 man de wedstrijd uitspelen. Dit betekende een aandringende Quick met een kopbal die over ging en 2 schot kansen die ook over gingen. Met 9 man kreeg Erasmus toch een grote kans, maar helaas werd deze voorlangs geschoten door de ingevallen Stefan de Roode. Erasmus dacht een punt te kunnen binnen slepen. Maar helaas ver in de blessure tijd (was niet duidelijk hoeveel, omdat de klok bij Quick aftelt) werd het 1-0 voor Quick. Een hoge bal werd los gelaten door keeper Herman van Maren die aangevallen werd door een speler van Quick. De scheidsrechter stond al met zijn fluit in de mond, maar zag de Quick spelers juichen en besloot de goal goed te keuren. De spelers van Erasmus protesteerden tegen dit besluit en de scheidsrechter deelde maar liefst 5 gele kaarten uit aan verschillende spelers.

Dan komt het gevoel van onrechtvaardigheid naar boven. Waarom krijgen we dan toch die goal tegen. Een gelijkspel had rechtvaardig geweest. Uiteraard was de scheidsrechter de gebeten hond, alleen voor de spelers van Quick niet, zij beloonde hem met een gratis biertje aan de bar. Heb nog nooit iemand zo snel zien weggaan nadat de overgebleven spelers hem vroegen of het biertje smaakte.

Aanstaande zaterdag is Erasmus vrij, de week erna wordt er weer uit gespeeld en dan is SVH de tegenstander. Ook zij hebben 0 punten.

Opstelling: Herman van Maren,  Aioub Trad, Mitchel Pronk, Kasper Koers, Chakib Bennouho/Lemano Biekman(80)  Roland Groenenweg, Daan van Nieuwkerk, Aimane Tatou, Romano Charite/Stefan de Roode (66), Marciano Giske, Ibrahim el Assili.

Deel het bericht:
X / Twitter