WIK VE2 – sv Erasmus VE2: 5-1

Er gebeurde veel rondom het voetbal van deze week.

De zware uitwedstrijd bij de Resident vrijdagavond was erg gezellig. Hier kan inmiddels een boek over worden geschreven als alle verhalen na afloop op waarheid berusten. Als schrijver van dit verslag heb ik overigens geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Goed om Martin Duivesteijn er deze avond na zijn recente operatie weer bij te hebben. Nog beter om te kunnen zien dat het nu al weer goed met hem gaat in zijn herstelperiode. De score van deze avond kwam tot uitdrukking in een mooie rekening waarbij het aandeel drank heeft gewonnen van het aandeel eten.

Rond 22.30 uur viel de groep uiteen in de nablijvers in de Resident en de stappers richting het achterommetje. Om niemand in diskrediet te brengen noemen we nu maar even geen namen. Dank voor het weer netjes naar huis begeleiden van een medespeler toen duidelijk werd dat zijn huis spontaan ergens anders stond, althans dat dacht hij zelf. Ach ja, na een bepaald tijdstip lijken die straten ook allemaal op elkaar, niet waar? De heren stappers wisten de nacht volledig te benutten en de laatste melden zich keurig rond de klok van 06.00 uur weer bij het thuisfront. Dat zoonlief om 8.30 uur een wedstrijd had werd op de koop toegenomen, dan maar een hele nacht overslaan.

Zou het echt waar zijn dat:

• er een homobar is aangedaan?
  • er inmiddels spelers uit de kast zijn gekomen?
  • iemand van ons zichzelf spontaan bevuild heeft?
  • poging tot aanranding is geweest?
  • katers minimaal 24 uur hun werk hebben gedaan?

Mocht het voetbal bij de veteranen inmiddels wat minder zijn dan blijkt de conditie voor een avondje uit onverminderd groot te zijn. En dan, ben je net een beetje opgeknapt gaat opeens de klok een uur vooruit terwijl je deze week een uitwedstrijd om 10 uur moet spelen. Een compliment dat iedereen op tijd was om aan de sportieve verplichtingen te voldoen.

Op voorhand wisten we dat we een ongelijke strijd aangingen tegen de koploper met jongere en fittere spelers. Des te leuker dat we sterk aan de wedstrijd begonnen en op een 0-1 voorsprong kwamen door een prachtige treffer van Baggio. De 0-2 hing zelfs ook nog in de lucht, maar bleef voor ons helaas uit. Toen het kruid was verschoten vlogen de middenvelders van WIK links, rechts en door het midden over ons heen en keken we bij rust tegen een 4-1 achterstand aan. Naar onze mening eigenlijk 4-2 want Kees maakte toch een zuiver 2e doelpunt en of dat een verslag waardige vermelding kon krijgen. Bij deze. De 2e helft hebben we het best prima gedaan ondanks dat WIK nog eenmaal wist te scoren.

Tot volgende week.

Dennis: 6¼, Michel B.: 5, Raymond: 4, Erwin: 3, Bora: 2, Baggio: 2, Kevin: 2, Michel: 1, Wil: 1, E.d.: 2.