Voorbereiding zaterdagtak: Erasmus 1 speelt uit bij Houtwijk

Vorige week was eindelijk eens een succesvol weekend voor de zaterdagtak van Erasmus. Er gingen geen wedstrijden verloren en het vlaggenschip wist weer wat winnen was door GDA met 2-1 te verslaan. Morgen is er een druk programma, waarbij de meeste teams uitspelen. 1,2 en 3 moeten allemaal tegen de koploper spelen. De weersverwachtingen zijn regenachtig voor morgen, supporters zijn niet welkom, maar laten we blij wezen dat we überhaupt nog mogen voetballen.

Erasmus 1 gaat morgen op bezoek bij het welbekende sv Houtwijk 1. Houtwijk, wat sinds dinsdag de koppositie op doelsaldo heeft overgenomen van Quintus, is de laatste paar seizoenen een lastige tegenstander voor Erasmus. Houtwijk wist dit seizoen 19 punten te behalen uit 7 wedstrijden en wist dan ook voor de snelle rekenaars onder ons geen wedstrijd te verliezen. De mannen van Patrick Vink zullen dus morgen aan de bak moeten om Houtwijk in de weg te staan bij hun doelstelling van het eindelijk behalen van promotie naar de derde klasse.

De wedstrijd wordt na een tijdswijziging afgetrapt op sportpark Rijnveld om 14:00 uur, onder begeleiding van arbiter W. Kleinjan.

Houtwijk Erasmus

Het tweede team speelt tegen de nieuwe koploper Sportclub Monster 4. Erasmus 2 is de laatste weken in de winning mood en heeft dit seizoen ervaring met het verslaan van koplopers. Het zal morgen dan ook een pittige wedstrijd worden. De uitwedstrijd wordt in Monster afgetrapt om 14:30 uur. Het derde team wist sinds de overplaatsing niet te meer verliezen en zal morgen dat in stand moeten houden tegen koploper Honselersdijk 7. Honselersdijk weet wat scoren is dit seizoen, ze wisten al 39x het net te vinden. De uitwedstrijd wordt gespeeld op het vroege tijdstip van 10:30 uur.

Het vierde team wist eindelijk hun eerste punt binnen te halen door het gelijkspel van vorige week. Hopelijk kan het vierde de lijn doortrekken morgen in de uitwedstrijd tegen Verburch 5. Deze wedstrijd staat op het programma om 15:30 uur. Het enige team wat thuis moet spelen is het vijfde team. Zij krijgen om 14:00 uur Wanica Star 3 op bezoek.

Veel succes morgen iedereen, laten we hopen dat het droog blijft en dat de nieuwe maatregelen vanavond meevallen voor de voetballers!