Terras door voorwaarden slechts beperkt open

Vanaf 19 mei zijn de volgende regels voor buitensporten van toepassing:

Kinderen t/m 17 jaar
Gezamenlijk sporten buiten toegestaan. 1,5 meter afstand houden niet verplicht. Wedstrijden alleen tussen teams van dezelfde sportclub toegestaan. Geen publiek. Kleedkamers, douches en kantines gesloten. Buitenterrassen open.

Vanaf 18 jaar tot en met 26 jaar
Gezamenlijk sporten toegestaan. 1,5 meter afstand houden niet verplicht. Wedstrijden buiten alleen tussen teams van dezelfde sportclub toegestaan. Geen publiek. Kleedkamers, douches en kantines gesloten. Buitenterrassen open.

Vanaf 27 jaar
Buiten sporten in groepsverband op 1,5 afstand toegestaan. Groepsgrootte maximaal 30 personen. Geen wedstrijden. Geen publiek. Kleedkamers, douches en kantines gesloten. Buitenterrassen open.

Buitenterrassen
Deze mogen weer open, maar wel onder voorwaarden. Maximaal 50 personen op een terras en maximaal 2 personen aan een tafel op 1,5 meter afstand. Tenzij dit sporters uit eenzelfde huishouden zijn. Alleen sporters mogen op het buitenterras plaatsnemen, want publiek is nog niet toegestaan op sportaccommodaties. Er mogen geen dranken in de kantine worden afgehaald. Zelfbediening is dus niet toegestaan. Bestellen zal op het terras moeten gebeuren. Afrekenen mag wel binnen.
Gelet op alle beperkingen die met de openstelling van de buitenterrassen samenhangen, buigt het algemeen bestuur zich nog over de vraag hoe hiermee om te gaan. Zoals al in nieuwsbrief 2 was te lezen gaat het terras doordeweeks niet open omdat 20.00 uur de sluitingstijd is. Op zaterdag en zondag wordt gedacht aan opening van 14.00 tot 17.00 uur, zulks aansluitend aan de trainingsactiviteiten.