SV Erasmus Zaterdag weet niet te winnen bij PGS/Vogel

Zaterdagmiddag mocht sv Erasmus aantreden tegen PGS/Vogel op een winderig sportpark. Het verschil tussen beide teams bedroeg 1 punt in het voordeel van sv Erasmus, waardoor een overwinning noodzakelijk was om PGS/Vogel onder ons te houden.

Helaas begon sv Erasmus slecht aan de wedstrijd, waarbij pogingen tot voetballen vaak mislukten. SV Erasmus kreeg via Dennis Geurse de kans om tot een voorsprong te komen, helaas ging deze er niet in. Het was PGS/Vogel wat de eerste helft continu in de aanval was. sv Erasmus werd nog gewaarschuwd door een afgekeurd doelpunt van PGS/Vogel, maar dit mocht niet baten want zo’n 10 minuten voor rust kwam PGS/Vogel alsnog op een 1 – 0 voorsprong.

Tweede helft moest sv Erasmus uit een ander vaatje tappen om nog de punten mee naar huis te kunnen nemen. Voetballend ging het tweede helft beter, helaas resulteerde dit niet in veel kansen. PGS/Vogel verzamelde tweede helft wat gele kaarten en moest de wedstrijd ook afmaken met 10 man aangezien oudgediende Ron Spaans een rode kaart kreeg. Door de rode kaart kreeg sv Erasmus meer ruimte om te voetballen wat ook resulteerde in een slotoffensief om alsnog een punt mee naar te huis nemen. Hierbij kreeg sv Erasmus wat kansen, alleen kwam het niet dicht bij een goal.

Helaas werd de wedstrijd afgefloten met een 1 – 0 nederlaag waardoor PGS/Vogel de derde positie op de ranglijst overneemt. sv Erasmus bezet momenteel de 6e plaats waarbij PGS/Vogel een voorsprong van 2 punten heeft. De volgende tegenstander is sv Loosduinen die bij ons op bezoek zal komen.

Het tweede team van sv Erasmus Zaterdag moest aantreden in een uitwedstrijd tegen Monster. Deze wedstrijd was door de regen afgelast. Het tweede staat wel nog steeds aan kop van de competitie.