sv Erasmus VE2 – Toofan VE1: 3-4

De uitslag van deze week vertoont opvallend veel gelijkenis met die van de vorige wedstrijd. Het grote verschil is dat we toen uit speelde en nu thuis. Het hadden 3 overwinningen op rij kunnen of moeten zijn.

3 wedstrijden tegen de mindere teams uit de competitie, maar het werden er twee. Thuis win je er af en Too-fan, maar vandaag dus niet. Het begon overigens fantastisch en niet alleen omdat Martin de wedstrijd floot en Wil de vlag ter hand nam. Na exact 39 seconde schoot Erwin de bal in de touwen en kon het script van de tegenstander de prullenbak in. Een nieuw record is gevestigd. Dit varkentje eventjes wassen en daar leek het op toen Dennis in minuut 9 de lat raakte. Terwijl ondertussen op de bank aan de zijlijn de eredivisie analyse gaande was werd er een knappe aanval door Toofan afgerond en kon de strijdt opnieuw beginnen. Ook dat duurde niet lang en na een kleine 20 minuten konden we volop aan de bak toen we inmiddels 1-2 achter stonden. Ja een hobbelig veld dat wel. Maar al die verkeerde passes, lagen die allemaal aan het veld, waarschijnlijk wel. Terug knokken in de wedstrijd is dan het devies en dat lukte. Een aanval over recht werd door Dennis afgerond waardoor het 2-2 werd. Stef is conditioneel nog niet op zijn oude niveau, maar had nog wel voldoende lucht om de tegenstander subtiel te vertellen DAT DE BAL UIT WAS!!!. Aandoenlijk momentje in de wedstrijd maar we hielde er een inworp aan over. In minuut 34 arriveerde Michel Bot op zijn krukken en dat is feitelijk net zo snel als anders.

THEE.

Inmiddels was het gezelschap langs de lijn uitgebreid met een kanariegele jas waar Frans in bleek te zitten en een langharige man met zonnebril, naar eigen zeggen “een stoere biker”, maar hij kwam gewoon aangesneld in een lelijk eendje. Er was ook weer 2e helft en die leek de eerste 20 minuten nergens naar. De reclame uiting op de rug “Aktief” deed nog vermoeden dat het tempo heel hoog lag, echter schone schijn. Minuut 48 2-3, minuut 75 2-4, oh oh dat ging de verkeerde kant op. Tegen alle verwachting in richtte VE2 zich toch weer op en maakte Raymond de 3-4. Het gelijke spel leek te komen maar uit een aanval over rechts ging de bal langs de voor verkeerde kant van de paal. Niet dat het aan Martin lag maar de hebben toch besloten om dit seizoen geen gebruik meer de maken van de diensten van de scheidsrechter. Reden hiervan zou kunnen zijn dat we nog 4 uitwedstrijden moeten spelen. Martin bedankt, Martin bedankt, Martin, Martin, Martin, bedankt.

Tot volgende week.

Dennis: 8¼, Erwin: 7, Raymond: 6, Michel B.: 6, Bora: 4, Baggio: 2, Robert: 2 Kevin: 2, Michel: 1, Wil: 1, Murat: 1, E.d.: 3.