sv Erasmus VE2 – SVH VE1: 1-4

Moederdag en een pin-blessure.

Nu voetballen we toch al aardig wat jaartjes mee, en dan leren we toch weer iets nieuws. Iemand wel eens gehoord van een pin-blessure? Het is naar het schijnt een heel zeldzaam letsel dat zich maar sporadisch voor doet. Wij zijn gek op uitzonderingen en dus overkomt dat onze Wimpie.

Je bent met de auto onderweg naar de vereniging en denkt o ja nog even langs de pinautomaat om aan de wekelijkse financiële verplichtingen te kunnen voldoen. Die automaat staat dan wel aan de andere kant van de straat. Je parkeert en wil lopend naar de overkant. Van links komt een auto aangereden en je denkt, met een sprintje moet het mogelijk zijn om voor deze auto langs de pinautomaat te bereiken. Het lukt, yes gehaald en ondertussen hoor je “ploink”. Je denkt nog hè dat is een bekend geluid, gevolgd door een pijnscheut en denkt verrek dat was mijn hamstring. Einde wedstrijd nog voor dat deze is begonnen. Dat is de zogenaamde pin-blessure.

Op Moederdag had zo iedereen zijn eigen beslommeringen, maar werd er wel degelijk tijd gevonden om de kicksen onder te binden. Het team van SVH, daarvan wisten wij dat de verjonging tijdig was ingezet. Snellere en fittere mannen tegenover ons. Strijdplan, opvangen rond de 16, onder de druk vandaan spelen en het doel van de tegenstander trachten onder vuur te nemen. Lang hielden we stand, dus dat plan werkte goed. Dat we uiteindelijk met een 1-0 achterstand de rust bereikte was geen schande, maar het had net zo makkelijk 1-1 kunnen zijn. Aan hadden, hebben we niets dus blijven we bij de feiten. Na de thee verse wissels ingebracht met hetzelfde plan. Eerst nog de 2-0 achterstand en toen de aansluitingstreffer 2-1 van Peter Ho, ja deze treffer noteren we op jouw naam.

In die fase zat er meer in en kregen we kansjes op 2-2. Heel even gloorde er hoop aan de horizon maar die verdween toen de krachtsverhouding in cijfers werd uitgedrukt. We accepteerde de 4-1 nederlaag als grote jongens.

In de kleedkamer werd Cock bedankt voor bewezen diensten gedurende het hele seizoen als scheids.

De inleg van de jarige Dennis en Michel werd omgezet in drank gevolgd door de wekelijkse droge humor. Niet te lang want iedereen had nog plannen voor de middag. De één naar moeders, de ander naar de Kuip, of voor de buis voor de beslissing in de Eredivisie, dan wel naar het eerste van sv Erasmus.

Tot volgende week.

Doelpunten