sv Erasmus VE2 – ODB VE3: 6-5

Iedere week een verslag met de meest fantastische verhalen over de mannen van VE2. Frank die de verslagen altijd keurig voor ons op de site plaatst, wilde dit wel eens met eigen ogen aanschouwen. Was het fact of fiction? Hij ontdekte direct de patronen van ons fantastische spel. Er werd hem uitgelegd dat VE2 daar een heel boek vol van heeft. Vandaag met captain Los, met regelmaat onze man of the match, leek er geen vuiltje aan de lucht. VE2 trok ten aanval. Al snel werden paal en lat geraakt en werden diverse prima kansen onbenut gelaten. Frank stond langs de lijn te  popelen om voor te doen hoe je moet afmaken. Verstandig als hij is gaf hij VE2 het voordeel van de twijfel, zelfs toen er een onbegrijpelijke 0-3 achterstand was ontstaan. Behoorlijk tegen de verhouding in werden we afgestraft voor ons te matte spel. De reset knop diende te worden ingedrukt en dat bood uitkomst. Uit een corner van Marco kopte Peter Ha. de 1-3 binnen. Nog voor rust ronde Baggio een aanval af en toen stond er een min of meer acceptabele ruststand op het scorebord. Alle wissels werden ingezet om het tij te keren.

Nou ja alle, Peter Ho bleef aan de kant vanwege een poliep reparatie aan de neus, weekje rust, met zelf oplossende tampons in je neus. De dokter had verder niets over een alcoholontzegging verteld, en Peter had daar wijselijk ook geen navraag naar gedaan. Deze ingreep was hem overigens beter bevallen dan de poliepverwijdering in de anus, in de volksmond ook wel bekend onder de naam aambeien. Daar zit je dan op je handen en knieën gehurkt op de behandeltafel met iets in je achterste, sommige beweren een ijzeren staaf, om de behandeling te ondergaan en dan wordt de verpleegkundige net even weggeroepen. Laat ze ook nog de deur wagenwijd open staan en hebben alle voorbijgangers vrij uitzicht op dit tafereeltje. Ja hallo ik ben Peter en doe dit als hobby. Ojee nu vertel ik weer kleedkamer geheimen waarvan ik niet meer weet welke discrete afspraken we hierover hebben gemaakt. Terug naar de wedstrijd.

Direct na het fluitsignaal ging VE2 los. Druk op de ketel en ten aanval. Ayoub legde de bal vanaf de achterlijn terug op Hans die zonder aarzelen de 3-3 aantekende. Niet kort daarna maakte Teun de 4-3 en wederom Hans de 5-3. De doelgerichte spits van ODB bracht de spanning terug tot 5-4. Toch weer spannend en het publiek als de grote winnaar met zoveel doelpunten. De koek was echter nog niet op. Willem ging op kracht de 16 meter binnen en werd (licht) aangetikt en daarmee volledig uit balans gebracht. Oordeel van de VAR een penalty. Die neem je volgens de voetbalwetten nooit zelf, maar deze stond in ons patronenboek, dus maakte Willem persoonlijk de 6-4. Daarna werd het toch weer spannend toen ODB de 6-5 maakte en vlak voor tijd de 6-6 wegens buitenspel werd afgekeurd. En om mogelijke onduidelijkheid weg te nemen, het was toch echt buitenspel.

De 3 punten werden over de streep getrokken en zo kon er weer een overwinning aan dit seizoen worden toegevoegd. Iedereen happy J. Het werd nog gezelliger met tal verhalen, bier en bitterballen. Ranato en Willem gefeliciteerd. Volgende week een rondje van Dennis en Michel. Reden genoeg om ook dan weer aanwezig te zijn of om ons te volgen op de website, twitter, facebook, instagram, LinkedIn, snapchat en binnenkort in een 12-delige serie op Netflix.

Tot volgende week.

Doelpunten