sv Erasmus VE2- ODB VE2: 8-3

Kennen jullie dat gevoel als je bij het stoplicht staat? Je denkt dat je zelf achteruit rijdt terwijl de auto naast je langzaam vooruit rijdt. Met deze vergelijking kunnen we het tempo van de wedstrijd vergelijken. De vraag was dus: wie rijdt in welke auto? Deskundige aan de zijlijn probeerde ons te overtuigen met de term, niet om aan te gluren. Gelukkig voelt dat in het veld helemaal anders en probeerde we er een echte wedstrijd van te maken. Het werd wel weer eens tijd voor 3 punten en dat zou vandaag tegen de nummer laatst moeten gebeuren. Al snel in de wedstrijd gaf Robert een diepte passje, maar op  wie? Hij lanceerde zichzelf, omzeilde daarmee buitenspel en schoot via de binnenkant paal de 1-0 binnen. Toch weer dat vervelende tegendoelpunt waardoor het 1-1 werd. Dan maar weer de aanval zoeken en via een terecht gegeven strafschop maakte Robert zijn 2e doelpunt van de dag. Nog voor rust wisten we de score op te voeren via een doelpunt van Raymond die hij letterlijk in de touwen liep. De afdruk in zijn gezicht was nog lang herkenbaar. Met een comfortabele 3-1 voorsprong en slechts 1 bal in de sloot gingen we aan de thee.

Op voorhand stond vast dat we de 2e helft op conditie in ons voordeel zouden beslissen. 2 tot 3 kansen op 4-1 werden nog even niet benut, dus via de aloude voetbalwet werd het 3-2. In de periode daarna maakt VE 2 korte metten met de tegenstander. In 20 minuten tijd liepen we uit naar een 8-3 voorsprong via doelpunten van Michel B. een eigen doelpunt, Erwin 2x en Bora. Toen gaf ODB de strijdt op en werd begonnen aan de 3e helft. Was het de echo in de kleedkamer of was het napraten van de ander? Soort van onderbroeken lol voor velen, maar om dat te begrijpen had je daar zelf bij aanwezig moeten zijn.

Tot volgende week

Dennis: 6¼, Michel B.: 6, Raymond: 5, Erwin: 5, Bora: 3, Baggio: 2, Robert: 2 Kevin: 2, Michel: 1, Wil: 1, E.d.: 3.