sv Erasmus VE2 – HMSH VE1: 4-5

Kan je man of the match worden als je zelf niet mee doet?

Met het scorend vermogen lijkt het inmiddels wel goed te zitten.

Dorstige mannen na de wedstrijd.

We waren vooraf ingeseind dat we tegen een fanatieke en fysiek spelende tegenstander aan de bak konden. Onze personele problemen van zaterdagavond bleken zondagochtend weer opgelost, zodat met voldoende wissels kon worden gestart aan deze wedstrijd. De uitslag verraadt helaas dat we eindigden met een kleine nederlaag. Maar we hebben uiteindelijk wel een leuke wedstrijd gespeeld én kunnen laten zien dat VE2 lekker kan voetballen. Zijn wij iets scherper in het afmaken dan is de uitslag zeker weten anders en beslissen we de wedstrijd in ons voordeel. Dit lekkere gevoel houden we vast en daarmee beginnen we volgende week aan de competitie. Ach ja, de bekerronde met brons (3e plaats) afsluiten lijkt al weer heel wat in een poule van 4. Nu al 10 doelpunten voor, dan zit het met het scorend vermogen wel goed. Doelpunten tegen, ja daar wordt nog hard aan gewerkt. Met Leo in de goal zijn wij als team zeker tevreden, met een paar uitstekende reddingen wist hij ons voor erger te behoeden, dank daar voor.

Dan nog even de randverschijnselen. Sta je geblesseerd langs de lijn en je constateert tot 2 keer toe dat de spelers in het veld de bal expres over het doel in sloot nummer 2 mikken. Dan kan je 2 dingen doen, de bal ligt daar prima, of die haal ik wel even uit. En zo trok Wil er, gewapend met een lang touw en hoepel, op uit om ons kostbaarste goed weer op het droge te krijgen. En dat dan 2x achter elkaar. Inmiddels aardig wat doelpunten gemist begreep hij helemaal niets meer van de eindstand. Dan zeg ik: voor mij is deze week Wil Heijnen de man of the match.

Als het dan toch gaat over verbeterpunten dan hebben we nog eentje. Het halen van de drank moet en kan veel beter heren. Wat we vandaag hebben gezien is natuurlijk een voorbeeld van hoe het niet moet. Met zo veel wissels langs de kant mag het spelende deel van het team toch verwachten dat de kouwe kletsen met smart staan te wachten om genuttigd te worden. Dit is tenslotte ook een volwaardig onderdeel van de wedstrijd en de reden waarom we zondagochtend afreizen, na eerst emotioneel afscheid te hebben genomen van het thuisfront. Kijk, dat we niet helemaal sober thuiskomen, dat zijn ze inmiddels wel gewend. Maar dan ook nog als excuus moeten vertellen dat je later bent omdat de drank niet op tijd aanwezig was, dat gaat nou net iets te ver. Na rijp beraad komt de persoon in kwestie (want we noemen geen namen) er af met geel, onder voorwaarde dat beterschap wordt beloofd.

PS: Bas, het was met alle goeie bedoelingen dat we je van het roken proberen af te helpen.

Tot volgende week.