sv Erasmus VE2 – HDV VE1 : 5-2

Afgetroefd op het verbale vlak? Who cares! Met 3 punten in de tas en 5 doelpunten in het netje beleefde VE2 een topdag.

Spelen met of zonder scheidsrechter blijkt 100% verschil uit te maken bij HDV. De uitwedstrijd bij Houd Dapper Vol, hielden zij “het” prima vol en dan doelen we op arbitraire beslissingen. Die beslissingen moesten we destijds gezamenlijk nemen en wat waren we toen lief voor elkaar, niets aan het handje. Dat gezag moeilijk te aanvaarden is en sport regels kent bleek vandaag een grote uitdaging voor enkele HDV-ers.

CITAAT uit het vorige verslag.

Alles werd gedaan om ook in Maassluis te mogen spelen. Onwillige echtgenotes bonden in en lieten zich omkopen nadat zij hoorde dat het om “Maassluis” ging. Zij wisten blijkbaar niet dat “seksverzendhuis Pigalle” allang ter ziele was.

Blijkbaar zijn er toch een aantal bestellingen goed aangekomen en is het thuisfront alsnog verrast met een aantal toys. De dames van het thuisfront redden zich inmiddels zelf en gaven de mannen van VE2 deze week ruim baan. Een weelde van 16 man die op 10 uur stonden te trappelen om aan “hun echte favoriete spelletje” te beginnen.

HDV sterker in de aanval dan in de verdediging en VE2 slim op alle fronten. Voor de statistieken moet gezegd dat we eerste de 0-1 moesten incasseren. De laatste weken is het spelbeeld meer dan behoorlijk, voor zover dat op veteranenniveau mogelijk is. Tegenstander opvangen op eigen helft, de bal lekker rond laten gaan en de ruimte zoeken en benutten (cursusboek 1, hoofdstuk A, paragraaf 3c). In ieder geval werkte het en zo liep VE2 nog voor rust uit naar een riante 3-1 voorsprong. Keurige combinatie tussen Ayoub en Anthony die door laatstgenoemde werd afgerond. En omdat Ayoub zo lekker in de wedstrijd zat nam hij zelf de terecht gegeven penalty. En hoe, het leek een gemakkelijke prooi voor de keeper, maar die wist de bal weer aan Ayoub terug te geven, die vervolgens uit een onmogelijke hoek alsnog in het doel schoot. (dit levert tenminste 1 tevreden lezer op). Onze hardwerkende Baggio pakte deze week ook weer zijn doelpunt mee, beheerst afgerond. Wisselen maar, best wel een puzzel met 5 stuks. We draaien er onze hand niet voor om.

2x winnen in één wedstrijd, dat kan zowel de eerste als de tweede helft werd gewonnen en dan hebben we het nog niet over de winst van de derde helft. De score werd uitgebouwd naar 4-1 door een prettig onderonsje tussen Max en Peter Ho, die wist te scoren. Daarna nog een afgekeurd doelpunt, waar of niet, keurig opgelost tussen scheids en grens. Peter Ha. maakte koppend de 5-1 uit een corner van Steve. Tja het werd nog 5-2, maar die deed geen pijn meer.

Struikelen over “John de Mol” boven het veld, klinkt wat cryptisch. Het veld was keurig gerold en voorzien van duidelijke witte lijnen. Insiders weten waar we het over hebben. Volgens HDV beschikken wij over een lange nek met rugnummer 23, die alles weet. Wat hij weet daar zijn wij niet achter gekomen, want de lange nek met nummer 23 weet wanneer hij zijn mond moet houden. Begrippen als laat maar lopen, bedoeld als dat kost hun de energie, werd opgevat als laat gaan die bal of zoiets… ach ik maak er al weer teveel woorden aan vuil. Het leverde wel leuke gespreksstof op voor de 3 helft, die zoals gezegd prima is verlopen.

Effe op vakantie en dan zijn we 5 mei weer bij jullie terug.

Doelpunten
Willem 15 Marco 3 Anthony 1 Michel B. 1