Samen voor een lagere rekening

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan maatregelen om structureel energie te besparen. Plannen zijn uitgewerkt om onder andere het clubgebouw te isoleren, de voorpui te vervangen, van andere radiatoren gebruik te maken, extra zonnepanelen aan te brengen, warmtepompen te plaatsen en de veldverlichting te vervangen door LED-verlichting. Hiermee wordt nog dit jaar een start gemaakt.

Maar gelet op de huidige explosie van de energietarieven is het noodzakelijk per direct maatregelen te nemen. Deze moeten bijdragen aan een lager verbruik en dus minder kosten. Het gaat om:
• Na training of wedstrijd minder lang onder de douche staan
• De trainingsverlichting pas vlak voor de start van de training in te schakelen en direct na afloop weer uit te schakelen
• Bij mindere trainingsopkomst minder velden voor training te verlichten
• Op donderdagavond de kleedkamers uiterlijk om 22.30 uur te verlaten; daarna gaat het licht uit
• De verlichting uit te schakelen van ruimten die niet benut worden
• Kritisch om te gaan met het gebruik van keukenapparatuur.

Verder wordt nog nagegaan welke apparaten als energiesleurpers kunnen worden aangemerkt en dienen te worden vervangen. Daarnaast wordt onderzocht of de temperatuur van het douchewater iets kan worden teruggeschroefd. Hetzelfde geldt voor de thermostaat van de verwarming.

Samen kunnen wij ervoor zorgen dat de rekening omlaag gaat. Dank voor de medewerking.

Het algemeen bestuur