MSV’71 VE1 – sv Erasmus Ve2 : 6-2

Wij, Hagenezen, hebben wel wat met Maassluis en dat heeft alles met “de sport” te maken. Al in 1977 spraken de roemruchte Haagse Klisjeemannetjes vanuit Cafe – De Sport- over Maassluis, waar je “broekkies zonder kruis“ kon bestellen om de “oudste sport der wereld” te stimuleren.

Afgelopen zondag werd het wederom een echt “Hengstenbal”.  Op de groepsapp ging men voor de wedstrijd al helemaal “los”. Alles werd gedaan om ook in Maassluis te mogen spelen. Onwillige echtgenotes bonden in en lieten zich omkopen nadat zij hoorde dat het om “Maassluis” ging. Zij wisten blijkbaar niet dat “seksverzendhuis Pigalle” allang ter ziele was. Hun rubberrestanten hadden ze gedoneerd aan de lokale voetbalvereniging en die hebben het op hun beurt weer om laten smelten in een kunststofveld en daar houden wij niet van, als echte mannen zijnde. Het gaat ons om de punten en niet om het spel. Helaas ging het op beide terreinen anders.

De eerste helft was een drama. Op dit stroeve veld liepen we meer elkaar, dan MSV,  in de weg met als resultaat een 5-0 achterstand. De tweede helft een ander Erasmus en aangezien de aanval de beste verdediging is, gingen we over van 1-6-3-1 naar 1-4-3-3. We speelden een stuk overzichtelijker en beter. Baggio scoorde en onze rechtshalf …….. tja en dat zat er wel dik in want hij was er al het hele weekend mee bezig.  Penetreren, inschuiven en hard afwerken, hij wist van geen ophouden. Alle remmen gingen los. Na 2 pogingen kwam hij op zijn “moment suprême” aan. Hij schoot de volwassen keeper met bal en al in het doel. Onze rechthalf behoorde niet meer tot de gewone voetbalwereld, hij was van God, Los . We hadden heel wat om over na te praten. Gelukkig wees Peter voortdurend de weg tot we er echt klaar mee waren. (al had het ook 2 straten langer mogen duren).

Je had er bij moeten zijn.

Senior

Doelpunten