Mondkapje soms ook verplicht

Gelukkig mag er nog gevoetbald en getraind worden. Maar toeschouwers mogen wij helaas niet op het sportcomplex toelaten. Sporters en personen in functie, zoals trainers, leiders, commissieleden, scheidsrechters, barmedewerkers, ouders die vervoeren en bij de organisatie betrokken medewerkers zijn wel welkom.
Sporters ouder dan 18 jaar die niet in functie zijn, hebben een coronatoegangsbewijs (CTB) nodig om clubgebouw en buitenterras te betreden. Personen ouder dan 18 jaar met een functie waarin/waarbij het noodzakelijk is om in het clubgebouw te moeten zijn, kunnen het clubgebouw in principe betreden zonder CTB. Binnen wordt dringend geadviseerd om 1,5 meter afstand te houden. Een mondkapje is niet verplicht. Voor het binnen afhalen van eten/drinken, geldt een uitzondering op de CTB-plicht. Voorwaarde is dan wel dat gebruik van een mondkapje verplicht is.
Als er gecontroleerd wordt, gebeurt dat door vrijwilligers. Bedenk goed dat deze mensen Erasmus helpen bij het handhaven van de maatregelen, zodat we met z’n allen kunnen blijven sporten. Het heeft dus geen zin om over nut en noodzaak van de maatregelen met deze mensen in discussie te gaan.