Lichte versoepeling Corona-maatregelen

De Nederlandse regering heeft gisteravond de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus voor een deel versoepeld. Naast de jeugd die al vanaf 29 april onder voorwaarden weer kon trainen, mag vanaf 11 mei ook iedereen ouder dan 18 jaar weer buiten sporten en bewegen op 1,5 meter afstand van elkaar. Ook hier geldt: alleen trainingen zijn toegestaan, wedstrijden/competities en toernooien blijven verboden. Kleedkamers blijven gesloten.
Als het virus onder controle blijft, kan per 1 september een volgende stap worden gezet: alle binnensporten zijn dan weer mogelijk voor alle leeftijden. De deur kan dan ook van het slot voor fitnessclubs. Sportwedstrijden kunnen dan plaatsvinden zonder publiek. Dit geldt ook voor het betaald voetbal.
De horecavoorzieningen van de sportverenigingen blijven net als de rest van de horeca in Nederland nog gesloten. Ook het algemene verbod op samenkomsten blijft voorlopig gehandhaafd. Het verbod op het organiseren van vergunning plichtige evenementen wordt verlengd tot 1 september 2020.
Het algemeen bestuur beraadt zich tezamen met de voetbalseniorencommissie en de G-afdeling op mogelijkheden voor senioren om weer te gaan trainen. Binnenkort meer daarover.