Gelukkig weer met z’n allen voetballen. Wat mag er nog steeds niet?

Met ingang van morgen – zaterdag 26 juni – zijn veel maatregelen afgeschaald. Daardoor kan er door iedereen weer tegen teams van andere clubs worden gevoetbald. De douches werden afgelopen week al doorgespoeld. Ook zij mogen weer benut worden.
Uitgezonderd voetballen en trainen op het sportveld, blijft de 1,5 meter afstand buiten van kracht. Publiek rond het veld moet zich dus ook op 1,5 meter afstand van elkaar ophouden. Dat geldt ook voor op het terras.
Binnen in de kantine is van dezelfde situatie sprake. Die 1,5 meter afstand is voorlopig de norm voor het aantal mensen dat zich in de kantine mag ophouden. Staan aan de bar mag niet. Zitten op een kruk mag wel, maar wederom op 1,5 meter afstand.
Gelukkig zijn ook de reguliere openingstijden weer van kracht. Dit zijn de tijden die in de kantine bij de bar staan aangegeven (vergunningstijden). Er is dus geen sprake van verruiming van de openingstijden ten opzichte van de periode van voor de Coronacrisis.
Door de versoepelingen keren ook de medegebruikers weer terug in onze kantine. Maandag 28 juni hervat de koersbalclub haar wekelijkse activiteiten. Vanaf dinsdag 29 juni is HTM-klaverjas weer iedere dinsdagavond bij ons te gast.
Kortom, wij komen weer tot leven. En met ieders medewerking moet met de resterende beperkingen te leven zijn.