Full Speed VE1 – sv Erasmus VE2: 1-0

De voorbereidingen voor deze wedstrijd begonnen al een aantal weken terug. De senioren van Full Speed konden kampioen worden, en dat moest groots gevierd worden. Wij mochten deelgenoot zijn van  de festiviteiten mits wij onze thuiswedstrijd op hun complex in Delft zouden spelen. Thuis en toch uit, bij VE 2 is het allemaal mogelijk. Toen de vraag wat schuift het naar tevredenheid was beantwoord waren we om, en uiteraard met excuses aan de penningmeester van onze sv.

Als ware Champions League vedettes betraden wij het veld in een haag van vuurwerk en confetti. Hiervan waren we echter minder onder de indruk dan van de reservebank van Full Speed die simpelweg te klein was om alle reserves op te laten plaatsnemen. Ook bij Full Speed dachten ze: wie zijn dit allemaal? Ons wisselbeleid werd al ingezet zonder dat we het zelf door hadden. Op papier sta je nog in de basis en voor je weet zit je op de bank. Nou ja geen man over boord en we trokken ten strijde. En niet onverdienstelijk mogen we zeggen, een compliment aan het team. Een volledig gelijk opgaande wedstrijd, waarbij kans 1 voor ons was. Keeper en lat kwamen er aan te pas om een doelpunt te voorkomen, domme pech of een voorbode van wat mij de rest van de wedstrijd nog te wachten stond? Een van de mindere zullen we maar zeggen. De hoge bal van Full Speed ging met full speed over Max heen en zo ontstond de voorsprong voor de kampioenen. Vervolgens gingen wij aan de thee die bij navraag ook daadwerkelijk werd geserveerd.

Helft 2, met Ayoub op doel was min of meer onze helft. Met verzorgd voetbal werden voldoende kansen gecreëerd om minimaal gelijk te spelen of zelfs te winnen. De killer in de voorhoede ontbrak echter en zo mocht Full Speed voor eigen publiek dat in grote getale aanwezig was, de wedstrijd winnend afsluiten.

Ayoub had nog een geweldige redding via de paal, maar hij heeft de hele week al iets met paaltjes

en pollers. Wat hebben een links- en een rechtshalf met elkaar gemeen. Beide boden zichzelf als wissel aan. Na afloop feest en VE2 deed flink zijn best om de stapel van 100 consumptiebonnen in bier en food om te zetten. Dat lukte weer ouderwets en zo was het nog lang gezellig.

Tot volgende week.

Doelpunten