Erasmus(zo) overwintert in Eersel

2 jaar geleden heeft Erasmus haar zondag-tak een nieuw leven ingeblazen. Met een vrij jong en jeugdige groep kunnen we terugkijken op 2 mooie, maar vooral gezellige jaren.
Afgelopen jaar een jaar met onverwachtse perikelen rondom het opheffen van het zondagvoetbal. Al met al hebben we een mooie eindstand neer kunnen zetten.
Voorafgaand aanvang seizoen 2019/2020, tijdens het afwerken van de voorbereiding door de staf besloten om kijkende naar de kwaliteiten en niveau van de groep een doelstelling neer te zetten. De doelstelling luidde: Eindigen in de top 4.
De top 4 zal gaan strijden om het kampioenschap en promotie naar de 3e klasse standaard.
Voor Peter Hartgring en zijn jongens kan het geluk niet op. De winterstop is begonnen, en met al 2 wedstrijden van de 2e seizoenshelft gespeeld te hebben staan we op een gedeelde 1e plaats met een geweldig doelsaldo. (53-12)
Aan scoren ontbreekt het de groep zeker niet. Verbluffende uitslagen zoals 17-0 en 11-0, maar ook niet te vergeten een groep die zich niet zo makkelijk gewonnen geeft met maar 12 tegendoelpunten. Binnen de groep heerst een prima sfeer, en waar is dit beter te vieren dan in Eersel.

Eersel is een dorpje op ongeveer 8 km afstand van Egypte.
Nu zul je wel denken huh.. Egypte?.. Dat klopt, Ook Nederland heeft een plaats genaamd Egypte.
Om het wat makkelijker te maken, is het een dorp in Brabant, vlakbij het bekende Valkenswaard.
Hier zal de groep gaan verblijven op Kampeerboerderij D’n Hazelaar (accommodatie de Pluu). De accommodatie beschikt over veel leuke sport- en spelactiviteiten waaronder zwemmen of survivalen, en daarbij is de ligging ook erg gunstig om erop uit te kunnen gaan.

De groep zal zich op vrijdagavond nestelen. Hierna is het de gehele avond een vrije invulling.
Zaterdagochtend is er uiteraard een sterk ontbijt gevolgd door een leuke activiteit (blijft nog even geheim)
Na de late lunch/diner zal Erasmus een oefenwedstrijd spelen tegen vv Hoogeloon.
De tegenstander komt uit in de 3e klasse D zondag. Een leuke jonge groep om tegen te oefenen.
Na de wedstrijd is het uiteraard proosten op een leuk en geslaagd weekend en nog een hele avond te gaan naar vrije invulling.
Dit kan maar 1 ding betekenen…
Zondagochtend zal de groep, na het ontbijt terugkeren naar sportpark Erasmus, en daar (voor de die hards) afpilsen!

De jongens kijken wederom erg uit naar een fantastisch weekend en hopen een ieder wederom weer te kunnen vermaken met hilarische filmpjes, foto’s en leuke verhalen.
Uiteraard zal er verslag volgen van dit spektakel !!