SV Erasmus Zaterdag heeft de eerste oefenwedstrijden achter de rug

Voor de zaterdagselectie van Patrick Vink stonden afgelopen week de eerste oefenwedstrijden op het programma op het toernooi van sv Houtwijk. Het toernooi bestond voor Erasmus uit een tweetal wedstrijden. Donderdag was de wedstrijd tegen Duindorp sv en zaterdag tegen een combinatieteam van sv Houtwijk.

sv Erasmus 3 – 3 Duindorp sv

De eerste wedstrijd van de sterk vernieuwde selectie onder begeleiding van trainer Patrick Vink begon onrustig tegen 3e klasser Duindorp. Met veel nieuwe gezichten binnen de lijnen moesten sommige nog duidelijk op elkaar worden ingespeeld, wat resulteerde in regelmatig balverlies en soms te veel lopen met de bal. Mede door een communicatiefout achterin kon de aanvaller van Duindorp langs de keeper komen en de 0 – 1 afmaken in een leeg goal.

Foto’s van hethaagsamateurvoetbal.nl

Erasmus probeerde wel te voetballen, de combinaties zoeken en hier en daar een crossbal naar de vleugelspelers. Dit resulteerde ook in meerdere kansen voor Erasmus, zo vond Ibrahim na een technische passeeractie de lat en kon dezelfde Ibrahim later 1 op 1 op de keeper wederom het net niet vinden. Ondanks het onwennige spel was Erasmus voetballend de bovenliggende partij. Dit resulteerde nog voor rust tot de verdiende gelijkmaker. Hassan kreeg de bal een aantal meter buiten de zestienmeter vanuit de rechterkant in de breedte meegespeeld. Hassan die de bal gelijk uithaalde wist met een hard/dalend schot de keeper kansloos te passeren in de rechter hoek.

Foto’s van hethaagsamateurvoetbal.nl

De tweede helft werd met een aantal wijzigingen gestart. Nog steeds probeerde Erasmus voetballend tot score te komen. Erasmus kreeg iets meer de overhand op het middenveld, waar duels meer gewonnen werden en er meer naar voren werd gevoetbald. Dit werd vooral zichtbaar na de omschakeling van 4-3-3 naar 4-4-2. Dat het de eerste wedstrijd was voor velen werd ook snel duidelijk naar meerdere blessures en pijntjes bij verschillende spelers.

Foto’s van hethaagsamateurvoetbal.nl

Na goed voetbal en meerdere kansen kon eindelijk de voorsprong voor Erasmus genoteerd worden. Yappie gooide snel de bal in vanaf de linkerkant in de loop van de nieuwe spits Danny Stakenburg. Danny wist de bal rustig over de uitkomende keeper te wippen waardoor de stand 2 -1 werd. Niet veel later wist Duindorp alweer te antwoorden met een afstandsschot die jammer genoeg door de handen van de keeper wist te glippen.

Met nog ongeveer 20 minuten te gaan wist Erasmus wederom op voorsprong te komen. Eren die snel een korte vrijetrap rond de middencirkel nam speelde Daniel in. Een steekpass de diepte in op spits Danny resulteerde op een 1 op 1 kans. Danny wist niet teleur te stellen en scoorde zijn tweede doelpunt. Toch werd het vlak voor tijd alsnog 3 -3 door een korte corner die uiteindelijk werd voorgetrokken op de rand van het zestienmetergebied, waarna de Duindorper de bal in verre hoek wist te werken achter keeper Emre.

Op een warme donderdagavond werd er uiteindelijk afgefloten met een 3 – 3 stand en was de eerste leuke en spannende wedstrijd een feit voor de zaterdagtak van sv Erasmus.

sv Houtwijk combi 1 – 2 sv Erasmus

De tweede wedstrijd op het Houtwijktoernooi werd op zaterdag 12:15 uur afgetrapt tegen het nieuwe sv Houtwijk team wat volgend jaar als het 2e moet fungeren. De wedstrijd ging vanaf de start redelijk op en neer, waarbij de strijd voornamelijk op het middenveld moest worden uitgevoerd. Beide teams probeerde namelijk voetballend en opbouwend het spel te maken. Toch had Erasmus zichtbaar moeite met het vinden van de aanvallers en om concreet gevaarlijk te worden voor het vijandelijke goal. Hier en daar werden toch wat kansen gecreëerd, maar schoten op goal waren eerste helft redelijk spaarzaam. Houtwijk kwam dan ook na 25 minuten spelen in de regen op een 1 – 0 voorsprong door toedoen van een verdedigende fout.

Tweede helft waren er wat wisselingen geweest en had trainer Patrick Vink een tactische bespreking gehouden. Dit resulteerde in een beter voetballend Eramus en meerdere kansen die gecreëerd werden. Uiteindelijk werd na 15 minuten spelen in de 2e helft de gelijkmaker door Aimen gemaakt. Een schot dichtbij vanaf de linkerzijkant werd geblokt door de keeper maar belanden voor de voeten van Erasmus. De bal, waar Danny tactisch overheen schoot, werd uiteindelijk door Aimen het goal ingewerkt.

Na 30 minuten spelen in de 2e helft kon ook de 1 – 2 genoteerd worden. Martijn onderschepte een verkeerd gespeelde bal van de verdediging van Houtwijk en haalde direct van een afstand uit. De keeper die te ver voor zijn goal stond zag de bal hard over zich heen gaan. In het laatste kwartier hadden beide partijen nog verschillende kansen, maar uiteindelijk kon de zaterdagselectie van sv Erasmus zijn eerste overwinning noteren.

Dinsdagavond HSV Duno – sv Erasmus 20:15 uur

Dinsdagavond wordt er om 20:15 uur een oefenwedstrijd afgetrapt tegen de zaterdag derdeklasser HSV DUNO. De wedstrijd wordt gespeeld op het sportpark de Haagsche Dynamiek.