Erasmus Zaal: Writer’s Block

Als je als vaste verslaggever een team uitkiest dat wekelijks behoorlijk voorspelbare wedstrijden speelt loert het door iedere auteur zo gevreesde writer’s block constant om de hoek.  En als dan ook nog eens de druk wordt vergroot door vragen als ‘waar blijft dat verslag nou?’…… u begrijpt dat het leven van sportverslaggevers niet altijd over rozen gaat. Het is  natuurlijk zaak voor alles de professionaliteit te bewaren om toch maar een aanvaardbaar stuk op papier, of in dit geval op het scherm, te krijgen.

Dit keer was Westlandia 3 de tegenstander, door de aanwezigheid van Ayub, een team met een Erasmus-tintje. Helaas moesten de Westlanders het ook nog eens zonder wissels stellen.

Erasmus liet er geen gras over groeien, zou ook een beetje lastig zijn in de zaal, en binnen 4 minuten was het eigenlijk al beslist door drie doelpunten van respectievelijk Daniel, Richard en Kasper. Hierna maar liefst 16 minuten zonder doelpunten en pas in de laatste 5 minuten van de eerste helft was er weer wat te beleven: Luuk, Jochem, Richard  en een doelpunt van Westlandia brachten de ruststand op 6-1.

Na rust trok Jochem in de eerste 8 minuten alle aandacht naar zich toe door maar liefst 4 keer op rij te scoren! Dat deed hij later nog twee keer, net zoals Kasper en Richard. Ook Ayub deed dat voor Westlandia. Een 4e en laatste goal voor Westlandia bracht de eindstand op 16-4.

Het was duidelijk dat Jochem vandaag de ‘Man of the Match’ was met maar liefst 7 doelpunten en daarbij ook nog een aantal assists!

A.s. Maandag, 21 januari,  om 20.00 uur, Sporthal Zuidhaghe, wordt de topper gespeeld tegen Loosduinen. Bij winst van onze boys wordt een grote stap gezet naar het kampioenschap.

We verwachten vele supporters!! Tot maandag!!

De stand aan kop:

1.   Loosduinen        15-39