Erasmus-zaal wint topper

Bij  het zwaar bevochten gelijkspel  van vorige week tegen ZVV Den Haag 14 was Multicult de spreekwoordelijke ‘derde’, zij namen hierdoor namelijk de koppositie over. Afgelopen week troffen Erasmus en Multicult elkaar en dat was dus wederom een heuse topper! Multicult begon deze wedstrijd met 1 puntje voorsprong op Erasmus als koploper.

Erasmus bleek gebrand! Vanaf het beginsignaal (van de overigens perfect leidende scheidsrechter) ontspon zich een mooie wedstrijd. Erasmus fel in de duels, de vrije man zoekend en kansen creërend. Multicult deed hier niet veel  voor onder al gingen zij te vaak voor eigen succes. Het eerste kwartier waren beide teams in evenwicht maar toen vond Erasmus de extra versnelling. De passes werden nog zuiverder, er wordt nog iets beter vrijgelopen en Multicult had regelmatig het nakijken bij soms hele mooie combinaties! Binnen de 10  minuten werd de wedstrijd beslist: Erasmus scoorde maar liefst 4 keer waarbij er twee van bijzonder schoonheid! Jochem, Daniel, Kasper en Sven haalden de trekkers over.

In de tweede helft was het consolideren. Multicult zette nog even aan en kwam snel op 1-4: de Erasmus defensie was even niet alert bij een vrije trap en onze goalie Michael werd verrast. Jochem bracht de stand weer op een verschil van 4 en rondom deze goal had Erasmus verder kunnen uitlopen maar de afwerking was niet zuiver genoeg in deze fase. Aan de ander kant hield Michael,  af en toe geholpen door het houtwerk, Multicult van verder scoren af. Tot vlak voor tijd, Multicult had het laatste woord en bracht de eindstand op 2-5.

Een belangrijke zege waardoor onze boys de koppositie weer in handen hebben. Nog 5 wedstrijden te gaan!

Woensdag 11 maart volgende voorstelling: Uit tegen ZVV Den Haag 15, aanvang 21.00 uur, Sporthal de Schilp, Rijswijk

De stand:

01 Erasmus                   21-50