Erasmus zaal verliest!

Jawel geachte lezers, u leest het goed! Onze zaaljongens liepen tegen hun tweede verlies dit jaar aan en uw verslaggever had enige tijd nodig om deze klap te verwerken voordat hij in staat was enkele woorden over deze wedstrijd aan het papier toe te vertrouwen.

Een week eerder was er geen vuiltje aan de lucht in de wedstrijd tegen MSV ’71. In een weinig opzienbarend duel waarin zowel Erasmus als MSV ’71 geheel onzichtbaar bleven ‘scoorde’Erasmus een 3-0 overwinning….zelfs de doelpuntenmakers waren niet meer te achterhalen.

Dan de kraker tegen nummer 2 van de ranglijst FC Westland 8. Eerder dit seizoen ging de heenwedstrijd verloren en dat leek een ‘black-out’-avondje van onze boyz te zijn. Hoewel, in de loop van deze wedstrijd kwamen er wel ineens een paar zeer vaardige spelers binnen de lijnen die normaal gesproken toch zeker in de hogere futsal-klassen niet zouden misstaan.

Vandaag leek dat anders te gaan. Westland 8 met precies 5 spelers en ook niet van die hele geweldige. Erasmus kwam via Kasper al snel op voorsprong, Westland trok de stand snel recht maar Jochem scoorde ook weer snel de 2-1. Toen de nodige reuring onder de tribune. FC Westland had blijkbaar een blikkie opengetrokken en ze hadden er ineens een stuk of 6 spelers bij…..waar kwamen die ineens vandaan?

Al snel bleek dat de laatkomers ook het niveau van de klasse ontstegen en Erasmus was niet bij machte deze tegenstander de wil op te leggen. Westland nam het heft in handen en het overwicht werd ook in de score uitgedrukt want de 2-1 achterstand werd geleidelijk aan omgezet in een 2-7 voorsprong vlak voor tijd. De teugels werden gevierd en de slotakkoorden waren voor Dylan en Jochem die de eindstand op 4-7 brachten. Al met al een vrij teleurstellende avond met de nodige bedenkingen.

Maar goed, snel vergeten deze wedstrijd en op naar de laatste 4  duels waarin een voorsprong van 5 punten te verdedigen is om het kampioenschap binnen te slepen. Gezien de eerdere wedstrijden tegen deze tegenstanders een zeer haalbare klus! Succes mannen!

Het resterende programma:

vrijdag 29 maart:     Erasmus – Stanga  (19.00 uur)

Woensdag 3 april:    Erasmus – zvv Den Haag  (20.00 uur)

Woensdag 10 april:  Erasmus – Semper Altius (20.00 uur)

Woensdag 17 april:  Erasmus – WIK ( 20.00 uur)