Erasmus zaal slaat een gaatje

Twee wedstrijden afgelopen week, twee keer winst, puntverlies bij de concurrentie en dus gaat ons zaal-vlaggenschip voor het eerst dit seizoen alleen aan de leiding: respectievelijk 6 en 7 punten voorsprong op de nummer 2 en 3, al hebben deze nog wel een wedstrijd te goed.

Allereerst werd het laaggeklasseerde Delft met 6-3 aan de zegekar gebonden. Helaas moet het hierbij blijven: de vaste correspondent moest verslag doen van de CL-wedstrijd Lille-Ajax en vertoefde dus en France. Geen scoreverloop en doelpuntenmakers derhalve. Overigens gaat het gerucht dat er sprake was van een hele slechte partij van onze jongens, snel vergeten en verder geen woorden aan vuil maken……bij deze dus.

De volgende wedstrijd was er eentje om wat serieuzer aan te pakken, de nummer 4 Wippolder was de tegenstander. En het werd een spannende wedstrijd. Jammer dat er niet zoveel publiek was want deze partij was er eentje om bij op het puntje van de stoel te zitten. Erasmus was veel in balbezit maar Wippolder bleek een zeer sterke verdediging te hebben en ze waren in staat om scherp te counteren. Dat zorgde voor een spannende wedstrijd met gevaar voor beide doelen. Opvallend, ondanks de vele pogingen, de rust brak aan met een 0-0 stand!

De 2e helft bracht de doelpunten wel en niet geheel verrassend was het Wippolder dat de score in de 4e minuut na rust opende. Bij Erasmus sloop wat irritatie in de ploeg. Commentaar over en weer en even werd het voetballen vergeten. Wippolder profiteerde en al snel stond de 2-0 op het bord. Dat begon er toch niet goed uit te zien. Erasmus moest nu toch echt uit een ander vaatje gaan tappen. Terug naar de basis, veel beweging, bal snel rond laten gaan en de vrije man in kansrijke positie zoeken.  Dat lukte gelukkig snel na de 2-0 en het was Tommie die de 2-1 binnen prikte. En de 2-2 volgde ook snel: Kasper draaide zich in de kleine ruimte vrij en rondde goed af. Hierna tien minuten weinig kansen en met nog zo’n 5 minuten te gaan leek het op een gelijkspel af te stevenen maar daar nam Erasmus geen genoegen mee. Een mooie combinatie tussen Dylan en Kasper werd door eerstgenoemde prima afgerond! Wippolder drong nog even aan maar Kasper maakte in de laatste minuut een eind aan alle onzekerheid door na een snelle uitval de Wipplder-keeper voor de 4e maal de gang naar zijn netje te laten maken.

Een overwinning op karakter!

Volgende wedswtrijd: Woensdag 11 december, aanvang 20.00 uur, tegenstander Honselersdijk, sporthal Hoge Veld