Erasmus zaal komt koud uit de winterstop

Intussen is de competitie van onze zaal-jongens al weer even herstart en zijn er alweer drie wedstrijden afgewerkt. En…..dat viel niet mee!

Als eerste moest aangetreden worden tegen Honselersdijk. Deze niet al te hoog geklasseerde ploeg leek een niet al te moelijke horde te gaan worden en na 2 minuten stond Erasmus al met 0-2 voor door doelpunten van Dylan en Michael. Hierna werd Honselersdijk vooral wat slimmer: Een hechte verdediging en loeren op de snelle counter. Deze tactiek hielp en vanaf de 9e tot ne met de 17e minuut konden ze maar liefst 4 maal scoren. Intussen bleef Erasmus aanvallen maar de bal ging niet snel genoeg rond en was er veel balverlies door onzuivere passes. Toch prijkte bij rust de 4-4 op de bordjes want kort achtereen wisten Jochem en Kasper te scoren.

Na rust ging het spel over en weer en beide ploegen wisten ook te scoren, aan Erasmus kant waren Michael en Daniel doeltreffend. Ook Honselersdijk scoorde twee keer en met nog een kwartier op de klok ook nog een derde keer: 7-6! Erasmus deed er in het laatse kwartier alles aan om in ieder geval nog een punt te redden maar zelfs dat zat er vanavond niet in!

De volgende wedstrijd was tegen sub-topper Stanga. Hiervan geen verslag, uw verslaggever had andere bezigheden, maar wederom ging de wedstrijd verloren en wel met 6-8!

Afgelopen woensdag moest het tij dan maar eens keren. PGSVOGEL was de tegenstander. En in de eerste helft liet Erasmus gelijk zien het verliezen wel zat te zijn. De eerst counter van PGSVOGEL bracht nog wel de 1-0 achterstand maar in de volgende 10 minuten was het Erasmus dat de wedstrijd besliste. Dylan (of was het nu een eigen goal of misschien toch Daniel?), Daniel, Daniel en wederom Dylan brachten de stand op 1-4 wat tevens de ruststand was.
Na de rust bracht Kasper al snel met twee doelpunten een einde aan alle illusies van PGSVOGEL. Zij scoorden nog wel twee keer maar de laatste wapenfeiten waren voor Erasmus; Quinten (2x) en Kasper bepaalden de eindstand op 3-9

Al met al geen beste start na de winterstop maar: we staan nog steeds bovenaan dus alles nog in eigen hand!

Volgende wedstrijd: maandag 27januari: MVV’27 – Erasmus, aanvang 21.30 uur, Sporthal Hofstede Maasland