Erasmus VE2 – HMSH VE2 5-2 (19 februari 2023)

Carnaval in NL, en VE2 was met een afvaardiging aanwezig in Eindhoven. Kaalgeschoren koppen, creaties uit super Mario en ga zo maar door. Hier in Good Old The Hague bleven we met beide beentjes op de grond tijdens het inhaalweekend. Nog even terug in de geschiedenis kunnen we meedelen dat we de eerste wedstrijd van de 2e seizoenshelft winnend wisten af te sluiten met een doelpuntenfestijn van 6-5 in ons voordeel. Kevin we helpen je even voor het verslag met terugwerkende kracht. De doelpunten zijn gemaakt door Bora 3x, Erwin 2x en Dennis.
Ondertussen hebben we er ook een teamuitje opzitten en werd er heerlijk gegeten bij Gauchos aan de Denneweg en werd het nog laat in het centrum van Den Haag.
Vandaag een wedstrijd om naar uit te zien. HMSH VE2 ligt ons in de regel wel. Beide ploegen gunnen elkaar het voetbal en dat maakt de veteranen competitie leuk. Overigens was helft 1 van deze wedstrijd nauwelijks het aanzien waard. Langs de lijn constateerde we dat de bal tegendraads moest worden ingeschoten, maar hadden we liever gezien dat de keeper tegendraads had gedoken. Onze Paul, onze man van dienst, ging alvast eerder naar de kantine om thee te zetten. Thanks man.
Verder viel op dat Raymond in zijn rol als grensrechter een geweldig zelfcorrigerend vermogen heeft. Vlaggen voor buitenspel voor de diepste speler, terwijl de man die de bal kreeg dit niet stond. Sorry scheids verkeerd gezien, kortom sportiviteit in optima forma. We mogen wel zeggen dat we mede door goed keeperswerk van Arno in de wedstrijd bleven. Na een goed eerste kwartier zakte VE2 ver weg. Toch wist Bora in minuut 28 voor de 1-0 voorsprong te zorgen. Via een hoge graspol lanceerde Renato zichzelf en kroop daarmee op de rug van de tegenstander. Een meer dan koddig gezicht. Oeps in minuut 42 de 1-1 op het scorebord.
Thee.
Kon VE2 het tij in de 2e helft keren, het antwoord is een volmondig ja. Het spelverloop was als volgt: 50e minuut 2-1 Bora, 59e minuut 3-1 Baggio, 69e minuut 3-1 Chihat, 75e minuut 4-2, 84e minuut 5-2 Chihat. Ongeslagen in dit 2e deel van het seizoen met 2 winstpartijen. Team zit lekker in zijn vel, zelfvertrouwen is groot. De vraag is wat ons verder nog te wachten staat.
Tot volgende week.
Bora 13, Raymond 5, Cihat 4, Dennis 3, Erwin 3, Bas2, Robert 2, Michel L, Baggio, Michel Br,