Erasmus VE2 – WIK VE1: 3-4 11 december 2022

Is er vorige week niet gevoetbald dan? Ja hoor je weet wel dat was tegen TAC `90 VE1. Oja joh daar heb ik helemaal niets van gelezen. Maar er is een verslag! Door wie dan? Ja euhhh we noemen effe geen namen. Toch maar even de app gecheckt en wat denk je, een anoniem spiekbriefje gevonden met de volgende samenvatting: Super klut was het. Spits die 5 ballen aannam met zijn reet. Bas scheet zijn broek vol. Tony de held van de dag, eerst z’n hele lichaam afgescheurd door z’n been in z’n nek te leggen, vervolgens zure wijn van 2 weken oud. 170 jaar maar verbaasd ons nog elke week. De wedstrijd werd overigens met 7-0 verloren.
Deze week tegen WIK en dat ging een stuk beter. Een heerlijk gelijk opgaande wedstrijd met een VE2 dat er duidelijk zin in had. Na ongeveer een kwartier stond de 1-0 op het bord door een combinatie van een mooie aanval van VE2 waar Dennis bij betrokken was en klunzig verdedigen door WIK. Gelijk opgaand werd dan weer letterlijk genomen en werd het 1-1. Dan maar weer aanvallen en een minuut later stonden we weer met 2-1 voor door een doelpunt van Raymond. Jullie begrijpen het ook nu weer gelijk opgaand dus snel weer 2-Thee.
Na de thee hadden we even wat miscommunicatie in de achterhoede zullen we maar zeggen en liep WIK uit naar 2-4. Was VE2 moe of verslagen. Nee het tegendeel was waar. Via een penalty van de voet van Robert werd de achterstand verkleind naar 3-4. Vrije trap net naast, kopbal net naast en nog een handje vol kansen bleken niet te kunnen worden omgezet in een doelpunt. Wederom een nederlaag waar een gelijkspel mogelijk was geweest. Het hoogtepunt van de wedstrijd was de schwalbe van Tony. Deze vond plaats buiten het veld achter het hek in een poging om de bal te halen met het ouderwets koppeltje duikelen verdween Tony in de bosjes om breed glimlachend weer op te staan om als een blij ei de bal aan ons te tonen. Eerder had hij ook al een bal uit de sloot gehaald en daarmee heeft hij een nieuwe hobby. Wellicht verdacht dat onze scheidsrechter Martin achteraf een bos bloemen kreeg van de grens van WIK. Hebben wij iets gemist?
Tijdens de 3e helft vang zo nu en dan iets op. Renato zat opeens in de kleedkamer en had een onderonsje met iemand die beweert zijn maat te zijn. Wij weten beter want Renato heeft geen vrienden. Stef heeft een nieuwe schoonmaakster die alles van onderen schoonmaakt inclusief lekkende kraantjes. Stef, het zag er allemaal weer keurig uit toen je onder de douche stond. Jammer dat je haar moet betalen voor deze service. Iemand een idee waar het volgende over gaat. Zwemles schrijf je met een Z en soms met een S. En vroeger had je swomles volgens Nico Hartgring.
De mooiste spreuk van de dag kwam uit de keuken. Daar kon je namelijk genieten van een heerlijk kopje Erweten soep.
Tot volgende week.
Bora 8, Raymond 5, Bas2, Dennis 2, Robert 2, Cihat 2, Erwin, Michel L, , Michel Br,