Erasmus 3 (za) is los en verslaat de koploper

Zaterdag 27-11-2021 speelde Erasmus 3 uit bij koploper sv Honselersdijk 7, op het vroege tijdstip van 10:30 uur. Op papier is een uitwedstrijd bij de koploper altijd altijd een lastige wedstrijd.

Vanaf minuut 1 kwamen wij goed uit de startblokken en dat resulteerde ook na 3 minuten voetballen al in de 0-1 voorsprong. Glenn wist met het hoofd te scoren uit een corner. Lang genieten van de voorsprong kon helaas niet. Een minuut later was het alweer een 1-1 doordat niemand uitstapte en de spits van Honselersdijk vrij kon opkomen en inschieten. Het weer deed ook niet erg zijn best om beter te worden en dan is voetballen op een kunstgrasveld erg lastig. Voetballend was het eerste helft dan ook niet bijzonder. Een paar kansen over en weer maar de trainer kreeg het er niet warm van.

De 2e helft startte we erg slordig en door een goed versierde vrije trap rond de 16 kwam de koploper 2-1 voor. Vanaf dit moment waren we los. De 2-2 viel in de 55e minuut. Door wederom een goed genomen corner kwam de bal via Jeff op Stamp zijn rechter, en dat kon maar 1 ding betekenen: hangen! Het weer werd steeds slechter en wij werden steeds sterker. Je had dan ook het gevoel dat we deze wedstrijd gingen winnen, en dat gebeurde ook. De 2-3 in minuut 62 was een lekker doelpuntje. Wederom een goed spelende Glenn die de bal vol op zijn rechter nam en de bal tegen de touwen knalde. Drie minuten later was het weer raak. Dogan, onze knuffel Turk, kreeg de bal voor de goal op zijn buitenkant links en met een bekeken schot was het 2-4. De keeper van Honselersdijk was kansloos bij al onze goals vandaag, en dat mag natuurlijk ook gemeld worden!

Het laatste doelpunt was misschien wel de mooiste en betekende ook gelijk het einde van de wedstrijd. Marnix kreeg de bal op de middenlijn en joeg hem vanaf hier in 1 keer in het goal. Met dat enorme schot van hem in zijn linker was het natuurlijk wachten dat dit ging gebeuren. De scheidsrechter vond het mooi geweest en floot af voor vandaag. 2-5 winnen uit bij de koploper!! Dit betekent dat Erasmus 3 los is en the road to Wembley heeft ingezet. Laten we dit mooie seizoen vorm gaan geven door deze mentaliteit door te zetten. Vooral het werken voor elkaar zoals vandaag is belangrijk, want je ziet dat we dan een stuk beter gaan voetballen.

Man of the Match: Dogan Erdem

( Flesje raki mee de volgende wedstrijd.)

Doelpuntenmakers:

Glenn 2x