Erasmus 3 geeft voorsprong uit handen tegen Wilhelmus

Zaterdag 4 december traden wij met een voltallig team aan tegen eveneens een sterke tegenstander Wilhelmus 5, die nog maar weinig verliespunten hebben geleden.

Vanuit de startblokken was bij ons niks op aan te merken. We waren nog geen 9 minuten bezig en er stond al 2-0 op het scorebord. De 1-0 was een prima aanval, waarbij Jagger 1 op 1 kwam met de keeper en met al zijn ervaring de bal rustig in de hoek dirigeerde. De 2-0 was ook een prima aanval, waarbij Quinten werd neergehaald binnen de 16 meter. Pingel! Aanvoerder/ Capitano Dimi achter de bal.. 2-0. Dimi mag als zekerheid genoemd worden achter de stip.

Vanaf de 2-0 werd Wilhelmus wakker en met een toch wel erg energiek elftal werd de tegengas vol ingezet. Tot aan de 40ste minuut hadden we uiteindelijk weinig meer te vertellen en voetballen zat er niet meer in. Door 2 van de persoonlijke fouten en een prima goals stond er toch ineens 2-3 op het scorebord en keken we tegen een achterstand aan. Wij moeten toch proberen zo rond onze eigen 16 gebed minder risico te nemen, want dat kan bij ons nogal verkeerd uitpakken. Een leermomentje zullen we maar zeggen. Vlak voor rust kregen we toch nog de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen. Carly reageerde vlug op een rebound van de keeper en schoot prima de 3-3 binnen. Ondanks dat we 2-0 voor hebben gestaan konden we allemaal leven met de 3-3 ruststand.

Over de 2e helft kan ik maar eigenlijk heel kort over zijn. Weinig voetbal meer gezien vanaf onze kant. Wel een heel goed keepende Ruben wat resulteerde in geen enkele tegengoal meer in de 2e helft. Vlak voor tijd hadden wij toch ineens die kans op de 4-3, maar Carly plaatste de bal op de vuisten van de keeper en resulteerde niet in een voorsprong. Het bleef na 90 minuten voetballen bij 3-3 gelijkspel en na de wedstrijd concludeerde wij toch wel blij te zijn met dit punt. Hierdoor smaakte het drankje na de wedstrijd toch wel weer erg lekker. Ook de tegenstander bleef lekker hangen, maar dat kon ook niet anders dan met een trainer die de gehele 3e helft op de tafel heeft gestaan.

Volgende week Quintus uit, op papier weer een topper. We gaan het meemaken!

Een blije coach met een punt!