Amateur-voetballoze zondag 19 december

Voor morgen staan in het amateurvoetbal nog enkele inhaalduels op het programma. Maar door het per 19 december om 05.00 uur laten ingaan van een lockdown, zijn deze alsnog vervallen. Vanaf morgen betekent dat tot 14 januari 2022 het volgende:
– stopzetting van de amateurcompetities
– sluiting van de horeca op sportcomplexen
Toch biedt de lockdown nog enige ruimte tot sportief bewegen. Buitensportlocaties blijven open, tussen 5 uur ‘s ochtends en 5 uur ‘s middags voor alle leeftijden. Volwassenen mogen met maximaal twee personen op 1,5 meter afstand buiten sporten. Kinderen tot en met 17 jaar mogen buiten sporten en onderlinge wedstrijden spelen tegen spelers van hun eigen club.
Vanwege de feestdagen en de daaraan gekoppelde (inmiddels uitgebreidere) schoolvakanties zouden de activiteiten de komende weken al geringer zijn. Deze worden nu helemaal geminimaliseerd.